• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

som doortellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Berichten
273
Goedemorgen,


ik heb een som
=RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("$";SUBSTITUEREN(A1;" ";"$";LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;" ";"")))))
en deze wil ik laten doortellen

dus als ik deze in A2 zet dat de som dan automatisch veranderd in

=RECHTS(A2;LENGTE(A2)-VIND.ALLES("$";SUBSTITUEREN(A2;" ";"$";LENGTE(A2)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A2;" ";"")))))

nu weet ik hoe ik dat met de hand moet doen maar als ik dat met een paar duizen records moet doen ben ik nog altijd lang bezig.
is het mogelijk om dit automatisch te laten doortellen?

hiernaast heb ik nog een vraagje, weet niet of die hier beantwoord kan worden maar ik moet met office 2003 een 2007 access document openen. is dit mogelijk?
 
Wanneer je een formule kopieert of doortrekt worden de formules aangepast, tenzij je een dollarteken ($) voor de letter en/of cijfer plaatst die gelijk moet blijven. Bijv:

=RECHTS(A1;LENGTE(A1).......
=RECHTS($A$1;LENGTE($A$1)........

Alles waar je een $ voorzet blijft tijdens het kopiëren onveranderd
 
ik moet met office 2003 een 2007 access document openen. is dit mogelijk?

Je hebt dan wel Access 2007 nodig of iemand die het heeft en het voor je kan doen. Als je de databse in 2007 opent kun je hem via de Officeknop (linksboven) met "Save as" (Opslaan als) als een access 2002-2003 database opslaan. Let wel is de database gemaakt in access 2007 met functionaliteiten van 2007 die niet in eerdere versie's voorhanden waren, dan werken deze natuurlijk niet.
 
Bedankt voor de snelle reacties,

ik had al vanalles geprobeerd maar zal wel iets te veel hebben willen slepen. het lukt nu wel.

en bedankt voor het advies over het acces bestand. ik was er van bewust dat dit zo kon maar hoopte op een andere oplossing. dan maar ff zorgen dat office 2007 in de buurt is zodat ik verder kan.
 
andere manier

Goedendag,

Ik zit mbt automatisch doortellen met hetzelfde probleem alleen kan ik niet de hele tijd gaan slepen, omdat er ook cellen tussenstaan waar deze fomule niet moet komen te staan.

Is er ook een mogelijkheid dat het zonder slepen kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan