• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som uit een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DLL

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2012
Berichten
62
Goededag

Ik ben opzoek naar een formule die het berekende resultaat weergeeft in Cel B7
De uitkomst moet zijn 19935.62 euro op basis van de som op het tabblad met de tabel.

Iemand krijgt een vergoeding op basis van het aantal dienstjaren met de kanttekening dat in het gedeelte achter de komma dit moet worden meegenomen naar rato van het bedrag.



Is er wellicht iemand die mij hierbij kan helpen. Zie bijlage
 

Bijlagen

  • Voorbeeld staffel.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 22
Zoiets voor de gele cel?
Code:
=SOM.ALS(Staffel!$G$2:$G$102;"<="&INTEGER((B2-B1)/365);Staffel!$H$2:$H$102)+REST((B2-B1)/365;1)*VERT.ZOEKEN(INTEGER((B2-B1)/365);Staffel!$G$2:$H$102;2;0)
Kleine euro-verschillen (3) zit in afronding aantal dagen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt wanneer de formule kopier naar het bestand werkt deze niet kun je hem wellicht daarin zetten? Kalenderdagen afwijking kan volgens mij opgelost worden door 365.25 te delen
 
Als dit het deel in de formule van Alexcel:
Code:
REST((B2-B1)/365;1)
Vervangt door
Code:
(B5-AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(B5;))
Dan heb je geen afrondingsverschil.

Zelf zou ik wel voor de formule van AlexCel gaan. ;)
 

Bijlagen

  • Voorbeeld staffel.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 18
Mooi dat je ermee uit de voeten kan. Slotje mag je zelf doen. Is hier groen vinkje dat je zelf aan kunt zetten door bovenaan de pagina (rechts) vraag op opgelost te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan