• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sommatie automatiseren met een kleine verandering elke keer

Status
Niet open voor verdere reacties.

toshibame

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
3
Beste mensen,

ik heb een volgend probleem dat ik graag zou willen automatiseren. Ik heb namelijk een tabel bij J50 waar de inkomens staan en een tabel L50 waar de kosten staan. Ik wil dan daarom ook op N50 het volgende: SUM(J50) - SUM(L50). Dat werkt allemaal wel, maar J50, blijft nog wel een tijdje door gaan tot J63 en L50 gaat ook tot L63. En ik zou graag willen in N51 dat er staat SUM(J50;J51) - SUM(L50;L51) en bij N52 SUM(J50;J51;J52) - SUM(L50;L51;L52). Snapt u wat ik bedoel?

Is dit mogelijk om "automatisch" te doen in Excel zonder dat ik constant moet kopieren en plakken?

Alvast bedankt!
 
Snapt u wat ik bedoel?

Is dit mogelijk om "automatisch" te doen in Excel zonder dat ik constant moet kopieren en plakken?


't snappen gaat waarschijnlijk wel lukken - met een voorbeeldbestandje.
't automatisch doen gaat waarschijnlijk ook wel lukken - met een voorbeeldbestandje.

Succes,
 
Laatst bewerkt:
Typ in N50:

=SOM($J$50:J50)-SOM($L$50:L50)

en kopieer dit met de vulgreep naar beneden in kolom N.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan