Soms geen geluid bij hervatten

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Ik speel altijd films en series in mkv x264 af met mijn mede8er mediaspeler. En heel soms heb ik een serie of film waar ik ineens een probleem mee heb.
Een enkele keer stop ik halverwege een aflevering en ga ik later of de volgende dag weer verder kijken waar ik gebleven ben. Ook heb ik het wel eens dat ik een lange intro doorspoel.
Maar als ik dan weer begin te kijken heb ik ineens geen geluid. Ik moet dan weer helemaal vanaf het begin opnieuw beginnen.
Is er iemand die weet hoe dat zou kunnen komen. Het is heel vervelend want soms moet je dan wel een uur kijken opnieuw kijken voordat je weer bent op de plaats waar je gebleven was.
 
Zijn de films waar je over spreekt, stereo (2.0) of multi-channel (5.1) ?
Mijn AcRyan HD verslikt zich in de AC3 codering, wellicht die van jou ook ?
Met het programma MediaInfo kun je bekijken welke geluidssporen er verwerkt zitten in je videobestand.
Ik kon een 6 kanaals TopGun (1986) niet bekijken (wel beeld, geen geluid), vervolgens omgezet naar 2 kanaals en geen probleem meer met afspelen.
Goed kijken in de gebruiksaanwijzing naar de ondersteunende audioformats !
 
Ik heb 2 verschillende versies van 5.1.
Maar ik heb wel geluid en beeld alleen niet als ik stop en later weer verder ga kijken waar ik gebleven was of als ik bij de intro doorspoel. Dan heb ik geen geluid en ook geen geluid als ik het via de tv doe. Een enkele keer heb ik dat bij een serie of film.
 
Helaas heb ik het weer met de serie 3 Body Problem 1080p WEB H264 GP TV . Geen probleem als ik met afspelen begin maar nu was ik in een aflevering gestopt op 31 minuten en vandaag wilde ik weer verder kijken maar dan heb ik weer geen geluid meer en het beeld gaat een beetje schokkerig. Nu moet ik dus weer die eerste 31 minuten nogmaals kijken want anders gaat het niet, je kunt ook niet snel doorspoelen want zodra je dat doet is het weer foute boel.
Heeft iemand misschien nog een idee of tip?
 
Ik verwacht dat je de oplossing van je probleem moet zoeken in het opzoeken van de beperkende factor van je Mede8ter.. Met andere woorden: Je zult eerst moeten kijken welke compatible formaten jouw mediator nu ondersteunt.
Misschien is er al wel een update geweest voor dit probleem, maar heb je het apparaat (nog) niet bijgewerkt !
Welk exact model speler heb je, en welke firmware is er nu geïnstalleerd ?
Mocht er géén beschikbare update voor jouw speler zijn, converteer je gedownloade content naar een formaat welke je speler wél ondersteunt !
Maak eerst een back-up van je content voordat je een update uitvoert !

PS: ik ga er van uit dat je eerst content download naar je Mede8ter en later/achteraf pas bekijkt ..
 
Ik heb er niet veel verstand van en ik weet alleen altijd dat ik 1080p WEB-DL DDP5 1 x264 heb.
Voor de Mede8er is geen firmware update meer voor te krijgen. Ik heb hem al sinds 2015 en het is de Mede8er 3D en nooit problemen gehad tot ik dit probleem een paar maanden geleden voor het eerst had. En een heel enkele keer heb ik een serie waar dit bij speelt, hooguit een paar % van de series. Ik download de content op mijn laptop en dan zet ik ze op een harde externe schijf en die gaat via usb in de Mede8er.
Verder heb ik geen idee. Ik heb deze afleveringen nu rechtstreek op de tv bekeken maar dan heb ik geen 5.1 surround.
 
Terug
Bovenaan Onderaan