.Sort Kolom A vanaf rij 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
886
Beste allen.

Ik heb een code gemaakt, maar ik krijg het niet volledig werkend.

Code:
    .Columns("A:H").Sort Key1:=.Range("A3:A9999"), Order1:=xlAscending, Header:=xlYes

In cel A1 staat de header.
In cel A2 staat niets en is zwart gekleurd. Verderop in deze rij 2 staan een paar sommen.

Zodra ik de code afvuur wordt alles in feite wel gesorteerd, maar niet volledig. Dat wil zeggen A2 verhuisd naar A4 en A2 wordt vervolgens gevuld.

Waar ga ik het schip in of is het hier ook verplicht om een waarde in A2 te hebben?

Het is de bedoeling om enkel van array A3 tot en met H9999, A3 tot en met A9999 te sorteren. De gegevens die reeds in de rijen bij elkaar staan dienen wel bij elkaar te blijven.
 
Laatst bewerkt:
Na wat uitproberen, kom ik uit op onderstaande.

Dit schijnt voor zo ver ik zie te werken. Wat ik mij wel even afvraag. Mijn range is vanaf A3 tot en met H9999. Als ik dit in de code verwerk dan blijft A3 achter in het sorteren. Zet ik hem zoals onderstaand met range("A2:H9999") dan pakt de code wel vanaf A3. Mijn vermoeden is dat ik toch ergens een fout heb staan.

Nogmaals A2 is feitelijk leeg en moet leeg blijven. De header staat in A1. Rij 2 heeft in een paar kolommen een paar berekeningen. Vandaar dat deze rij niet weg kan.

Code:
                Range("A2:H9999").Sort Key1:=Range("A3"), Order1:=xlAscending, Header:=xlYes
 
Je hebt aangegeven dat er een header is. Daar wordt dan niet op gesorteerd.
Zet je dat uit, dan kun je wel in rij 3 beginnen:
Code:
Range("A3:H9999").Sort Key1:=Range("A3"), Order1:=xlAscending, Header:=xlNo

Mvg Leo
 
A1 staat de tekst Factuurnummer. A2 staat niets. A3 bevat het eerste factuurnummer.

Ik heb mijn code wegens een fout erin aangepast. De header mag niet meegaan met sorteren dus dan lijkt het mij logisch dat je deze inschakelt.

Code:
    Range("A2:H9999").Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Header:=xlYes

Pas geleden nog met een code current.region gevogeld. Deze was nieuw voor mij. Ook daar wordt een header in aangegeven.

In mijn code geef ik aan dat de header in rij 2 zit en dus vanaf rij 3 moet beginnen met sorteren. In jouw code geef jij aan dat de er geen header aanwezig is en dat er vanaf rij 3 moet worden gesorteerd. Dit voor zover ik het mij nog kan herinneren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan