• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sorteren gaat niet zoals ik bedoeld heb

Status
Niet open voor verdere reacties.

SimomMarco

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2018
Berichten
5
ik heb een soort uren verantwoording gemaakt,
in tab klanten heb ik de klanten een klantnr gegeven zodat ik de taken van een klant allemaal onder elkaar heb,kolom E ( had ook A kunnen zijn)
in komom B de Naam van de klant
in kolom C ons eigen ordernr.
en kolom D staat een intern ordernr voor taken binnen het bedrijf.

in de tab uren verantwoording is een weekstaat gemaakt waar ik met de naam/taak in het eerste kolom kom die dan ook het ordernr moet invullen waarna ik bij de dagen van de week de gewerkte uren kan invullen.

als ik men klanten sorteer in tab Klanten
zodra ik met aangepast sorteren op klantnr in eerste optie en klantnaam in de tweede optie sorteer kloppen men ordernrs niet meer in het tabblab urenverantwoording. zie voorbeeld waar het FOUT gaat
 

Bijlagen

  • medewerkerverantwoordin2018.xlsx
    18,6 KB · Weergaven: 43
De klanten 20,23,3 en 44 hebben allen klantnr. 10. Volgens mij gaat het hierdoor fout.
 
Waarschijnlijk gaat het hier al fout.
Het rode gedeelte ontbreekt in jouw formule.
Code:
=VERT.ZOEKEN(A4;Klanten!$B$2:$D$184;2[COLOR=#ff0000];[/COLOR][COLOR=#ff0000]ONWAAR[/COLOR])
Mag ook een nul zijn.
Code:
=VERT.ZOEKEN(A4;Klanten!$B$2:$D$184;2[COLOR=#ff0000];0[/COLOR])
 
ik zie heel de formule niet die jij hierboven noemt om hem aan te passen om te proberen .

echter als ik sorteer zonder in de sortering klantnr( Kolom E) mee te nemen als sorteer optie werkt het wel goed maar dan staan de opdrachten niet per klant onder elkaar.

op tabblad Klanten heb ik in kolom B de opdrachten staan en in kolom E het nr welke de klant vertegenwoordigd
en ik zou graag willen dat het sorteren op volgorde van kolom E eerst en ban op volgorde van kolom B
 
Wees iets minder Happy en kijk wat serieuzer naar je eigen bestand.

Moet ik ook nog uitleggen dat die formules in kolom B en D van tabblad urenverantwoording staan?
 
echter als ik sorteer zonder in de sortering klantnr( Kolom E) mee te nemen als sorteer optie werkt het wel goed maar dan staan de opdrachten niet per klant onder elkaar.
Zie post #2

Ik neem aan dat je op tabblad klanten sorteert
 
Laatst bewerkt:
bij mij doet die het echt niet, ik heb werkelijk geen idee wat ik verkeerd doe
 
ja sorteren gebeurd op tab Klanten daar is de volgorde juist maar op het tab urenverantwoording komt niet het juiste ordernr terug bij klant 19 komt de tekst te staan


IK VERMOED dat doordat ik sorteer met 2 kolommen eerst E en dan B in tab klanten dat kolommen c en d dan in dit geval als losse data worden gezien en dat deze eerst aan elkaar gekoppeld moeten worden?? of roep ik nu iets heeeeel doms
 
Laatst bewerkt:
Zie je aangepaste bestandje.
 

Bijlagen

  • 1-medewerkerverantwoordin2018.xlsx
    19,8 KB · Weergaven: 30
ik zie jouw vraag staan, het foutje wat ik gemaakt heb in kolom B staan klant met een nr daar had moeten staan opdracht omdat een klant met verschillende opdrachten komt zo als in de schoonmaak wil een klant de ene keer zen kantoor gestofzuigd hebben en de andere keer wil hij dat er glasbewassing gedaan wordt maar voor beide opdrachten gelden andere tarieven .



Het werkt als een trein precies wat ik bedoeld had tnx a miljon
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan