• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sparen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kickboy

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
384
Beste helpmijers.


Ik ga sparen en heb add. Daarom is het erg moelijk omalles bij te houden bestaat er een excel om de inkomsten en uitgaven in te voeren en ook de doel die je moet halen? Of een programma daar voor>


Chris
 
Wat is de tjadzjiekse munteenheid ?
 
Kickboy,

Lees je eigen vraag eens terug met de ogen van iemand die niet snapt wat je bedoeld, mijn handtekening is hier zeker van toepassing....

Daarnaast heb je nog van de 48 vragen die je op dit forum gesteld hebt er nog 39 (!) open staan, zijn deze inderdaad allemaal nog actueel?
 
Chris, daar heb je geen excel voor nodig, maar een eenvoudig schrift.

Je schrijft een maand lang jouw inkomsten op. Ook schrijf je die maand je uitgaven op. Dan trek je de uitgaven van de inkomsten af. Dat is wat je per maand overhoud.

Inkomsten
Werk 300,-
Folderverspreiding 50,-
Overige inkomsten 20,-
Totaal 370,-

Uitgaven
Vaste lasten 80,-
Bibliotheek 5,-
Uitgaan 40,-
Boodschappen 50,-
Sport 25,-
Kleding 50,-
Overige uitgaven 40,-

370,- minus 290,- = 80,- euro
Maar uitgaven kunnen wisselen dus je moet wel 10% reserveren.
Het wordt dan 370,- minus (290,- + 10%reserve) 319,- = 51,- euro kun je dan per maand sparen.

Bij sparen is het moeilijk een doel te bepalen, immers je bent sterk afhankelijk van je inkomsten en uitgaven en natuurlijk de prioriteiten die je stelt. Wil je mooie kleding, veel uitgaan, een dure pc, veel op vakantie etc. dan heb je natuurlijk minder geld om te sparen.
 
Kickboy,

Lees je eigen vraag eens terug met de ogen van iemand die niet snapt wat je bedoeld, mijn handtekening is hier zeker van toepassing....

Daarnaast heb je nog van de 48 vragen die je op dit forum gesteld hebt er nog 39 (!) open staan, zijn deze inderdaad allemaal nog actueel?

Tja. Mijn vraag is inderdaad iets onduidelijk. Maar jij bent geen Moderator om mij aan te spreken op mijn open vragen. Dat doen de moderators wel.
 
Chris, daar heb je geen excel voor nodig, maar een eenvoudig schrift.

Je schrijft een maand lang jouw inkomsten op. Ook schrijf je die maand je uitgaven op. Dan trek je de uitgaven van de inkomsten af. Dat is wat je per maand overhoud.

Inkomsten
Werk 300,-
Folderverspreiding 50,-
Overige inkomsten 20,-
Totaal 370,-

Uitgaven
Vaste lasten 80,-
Bibliotheek 5,-
Uitgaan 40,-
Boodschappen 50,-
Sport 25,-
Kleding 50,-
Overige uitgaven 40,-

370,- minus 290,- = 80,- euro
Maar uitgaven kunnen wisselen dus je moet wel 10% reserveren.
Het wordt dan 370,- minus (290,- + 10%reserve) 319,- = 51,- euro kun je dan per maand sparen.

Bij sparen is het moeilijk een doel te bepalen, immers je bent sterk afhankelijk van je inkomsten en uitgaven en natuurlijk de prioriteiten die je stelt. Wil je mooie kleding, veel uitgaan, een dure pc, veel op vakantie etc. dan heb je natuurlijk minder geld om te sparen.


Erg bedankt. Zo kan het inderdaad ook. Ben ook niet super met schrijven maar dit is wel handig om er ook nog aan te werken. Bedankt!
 
Ik had hier nog iets liggen dat wel te gebruiken is.

Succes,
Cobbe
 
Maar jij bent geen Moderator om mij aan te spreken op mijn open vragen. Dat doen de moderators wel.
Daar heb je misschien gelijk in, maar het getuigt wel van respect naar de helpers toe dat de vraagsteller als laatste een berichtje laat dat de juiste oplossing gegeven is en de vraag dan op opgelost zet of dat de aangedragen oplossingen toch niet helemaal beantwoorden aan je wensen.
 
Laatst bewerkt:
Tja. Mijn vraag is inderdaad iets onduidelijk. Maar jij bent geen Moderator om mij aan te spreken op mijn open vragen. Dat doen de moderators wel.
Bij deze dan, alleen is het al door een mede forumlid aangegeven. Wil je geholpen worden, dan dien je ook je vraag duidelijk te omschrijven. Ben je het ergens niet mee eens, dan had je zelf ook even een melding naar een moderator kunnen sturen.;)
 
Over de vraag, snap ik anders kunnen jullie me ook niet helpen. en ook sorry hoe ik reageerde. ;) . maar toch bedankt
 
@Cobbe, bedankt. Zo kan het ook. Is wel bewerkelijker. Ik tel het liever aan het eind van de maand op. Inkomsten minus uitgaven, wat reserve houden en je weet exact wat je aan het eind van de maand kunt wegleggen/sparen. Als je met Google zoekt, kun je veel kasboeken e.d. in excel vinden. Maar over het algemeen is mijn bezwaar, je hebt er meer werk mee, dan het rendement dat het oplevert. Als je er plezier aan hebt, moet je het doen.
 
Laatst bewerkt:
Tja. Mijn vraag is inderdaad iets onduidelijk. Maar jij bent geen Moderator om mij aan te spreken op mijn open vragen. Dat doen de moderators wel.
Hij is inderdaad geen moderator maar wel de persoon die tracht jou te helpen. En daarom misschien wel belangrijker dan een moderator, van de helpers moet je namelijk de hulp ontvangen. En als zo een helper er jou dan op wijst dat hij uit je vraagstelling niet wijs wordt kan je mijninziens maar één ding doen, de helper terwille zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan