• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Specifieke tekst wijzigen in een cel, en dit voor het hele document

Status
Niet open voor verdere reacties.

AvAtArrsca

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2013
Berichten
5
Beste helpers :)

ik zit met volgend probleem.

Zoals je kan zien in bestand in bijlage staat er bijvoorbeeld in Kolom A2 het cijfer 62110920333. Dit zou in opmaak 621109-203-33 gezet moeten worden
idem voor cel B2 waar het getal 021259130 staat. Dit zou met opmaak 02-125913-0 moeten komen.

Deze opmaak moet voor alle cellen zo zijn. Let op, er zijn ook lege cellen.

Ik ben begonnen aan een Macro met den do - loop until functie, maar zit hopeloos vast wegens kennis van VB-macro's veel te ver weg in mijn geheugen.

Iemand die kan helpen? Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Vraagje.xlsx
    35,7 KB · Weergaven: 38
Je zou het ook met een formaat kunnen doen als het alleen om de layout gaat
 
@ Namliam

Dat was ook mijn eerste gedachte maar de getallen zijn als tekst opgemaakt en dan werkt dat niet goed.
 
even alle 'getallen' met 1 vermenigvuldigen en dan zijn alle getallen veranderd van tekst naar getal.
 
@popipipo

Dan verdwijnen de voorloop nullen.
Kan je die met opmaak toch terug krijgen ?
 
eerst de tekst omgezet naar getallen
dan via celeigenschappen in kolom A 000000-000-00
voor kolom B 00-000000-0
 

Bijlagen

  • Kopie van Vraagje-1.xlsx
    33,7 KB · Weergaven: 22
Er is helemaal geen macro.
Ik heb gewoon de getallen die als tekst zijn opgeslagen (die met een groen driehoekje links bovenaan) geconverteerd naar getallen.
Als je op zo een cel staat komt er een uitroepteken te voorschijn. Druk op het uitroepteken en er verschijnt een lijstje waar je op converteren kunt drukken. de tekst is nu omgevormd naar een getal.
Nu moet je nog de kolom selecteren en via celeigenschappen op het tabblad getal naar aangepast gaan. bij type kan je nu door het invoeren van nullen en- de gewenste opmaak maken.
 
Excuses voor de onoverzichtelijkheid. Ik kreeg een misbruikmelding dat deze vraag twee keer geplaatst was, hetgeen niet zo was. Nu weer een eigen plek gegeven. Als de antwoorden niet meer synchroon lopen laat het dan even weten.
 
Hoop dat e.e.a. weer compleet is. Bedankt voor de hulp
 
Er is helemaal geen macro.
Ik heb gewoon de getallen die als tekst zijn opgeslagen (die met een groen driehoekje links bovenaan) geconverteerd naar getallen.
Als je op zo een cel staat komt er een uitroepteken te voorschijn. Druk op het uitroepteken en er verschijnt een lijstje waar je op converteren kunt drukken. de tekst is nu omgevormd naar een getal.
Nu moet je nog de kolom selecteren en via celeigenschappen op het tabblad getal naar aangepast gaan. bij type kan je nu door het invoeren van nullen en- de gewenste opmaak maken.

Hmmm zo makkelijk had ik het zelfs niet gezocht :)
 
Nu zit ik met het volgende probleem. Mijn opmaak in Excel is ok, maar het document is gelinked aan een word-doc, omdat er adreslijsten moeten uitgeprint worden. Daar krijg ik echter de originele celwaarde te zien, wat niet de bedoeling is :(

enige oplossing?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou (als het goed is) dezelfde format toe kunnen passen in word...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan