SQL string

Status
Niet open voor verdere reacties.

primater

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2010
Berichten
17
Hallo,
Ik heb een tabel 'tblGegTrekhaak' met een veld "trekhaaknr" als gegevenstype "tekst".

Via onderstaande (VBA-code) wil ik met een knop op een formulier data exporteren naar excel:
Function ExportExcel(txtTrekhaaknr As String)
Dim rst As Recordset
Dim sqlstring As String
sqlstring = "SELECT tblGegTrekhaak.*, tblGegTrekhaak.Trekhaaknr " & _
"FROM tblGegTrekhaak " & _
"WHERE (((tblGegTrekhaak.Trekhaaknr)=" & txtTrekhaaknr & "))"
Set rst = CurrentDb.OpenRecordset(sqlstring)
Dim excelApp As New Excel.Application

enz..........................

Als ik de code uitvoer krijg ik telkens de foutmelding "gegevenstypes komen niet overeen (sql string)
Ik weet dat de fout ligt bij het feit dat het veld 'Trekhaaknr' gegevenstype 'tekst' heeft i.p.v. 'numeriek' (ik heb dit getest). Het probleem is echter dat ik het gegevenstype van dit veld niet kan wijzigen omdat;
- er ook tekst moet kunnen worden ingegeven.
- ik veel dataverlies zou hebben.
Ik vraag mij af of er een mogelijkheid is om tekst te converteren naar numeriek in VBA (zie sql string).
Alvast bedankt voor een oplossing!
 
Waarom deel je de SQL string op in meerdere stukken?
 
Da's niet het probleem, en ook niet de oplossing :)
Dit wel:
Code:
    sqlString = "SELECT * " & "FROM tblGegTrekhaak WHERE (Trekhaaknr='" & txtTrekhaaknr & "')"
 
Beste Octafish,

Werkt perfect, hartelijk bedankt.
Ik vermoed dat de enkele haakjes de conversie uitvoeren, of zie ik dit verkeerd?


royb3,

ik deel de string gewoon op om een beter overzicht te hebben.

Beiden bedankt voor jullie reactie!
 
Nee, die haakjes hadden er niks mee te maken. Als je een query maakt, zet Access er altijd een ongelooflijke hoeveelheid haakjes omheen, die het overzicht (vind ik) nogal vertroebelen. Daarom haal ik ze meestal weg. Het echte probleem zat hem in de quootjes die ontbraken, en die nodig zijn bij een tekststring vergelijking. Mag de vraag op Opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan