ssd schijf vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Mijn zoon heeft een vrij nieuwe laptop met een 100 gig HD/SSD.
Na 3 maanden zit ineens de C-partitie helemaal vol. Omdat hij alles op onedrive opslaat en ook geen uitgebreide nieuwe programma's installeert, vond ik dat vreemd. Ik kan echter nergens hele grote bestanden of mappen vinden.
Ik heb vervolgens alle verborgen bestanden op C zichtbaar gemaakt en met alle mappen geselecteerd en naar de eigenschappen gekeken. De laptop telt dan maar 57 gig.
Waar zouden die ± 45 andere gig dan in kunnen zitten? Weet iemand dat? Ik heb het systeem met Smart Quard op virussen gecheckt. Dat is allemaal in orde.
 
Een 100GB schijf is vaak netto minder. 57+45 = 102? Is die schijf twee partities? Systeemherstelpunten willen nog wel eens aantikken. CCleaner > Gereedschap > Systeemherstel > Verwijder een aantal. Ook wisselbestand/pagefile.sys kan veel ruimte in beslag nemen (afhankelijk van grootte RAM). Virtueel geheugen instellen.
 
Laatst bewerkt:
Je geeft zéér weinig nuttige info.

Een afbeelding zegt dikwijls meer dan 1000 worden: post eens een afbeelding van je schijfbeheer ?

Komt waarschijnlijk van de Windows 10 anniversary update.

En waar exact zien we dat de TS haar zoon met Windows 10 werkt ?
 
100 gig HD/SSD.
Is het nu een HDD od een SSD?
Dat is nogal niet een verschil.

Verder als je systeemherstel aan hebt staan, vreet dat GB.
Zet dat uit en maak zelf een back-up om de zoveel tijd.

Systeemherstel inschakelen of uitschakelen in Windows 10

Ga naar het startmenu en typ herstelpunt om de optie een herstelpunt maken te vinden. Klik er op om het Systeembeveiliging-venster te openen. Onder Beveiligingsinstellingen zie je je beschikbare schijven staan. Kies er eentje en klik op Configureren.

In het volgende venster kies je voor Systeembeveiliging inschakelen of uitschakelen. Onder schijfruimtegebruik bepaal je hoeveel ruimte Windows in beslag kan nemen voor backups. Dat hangt weer af van de hoeveelheid beschikbare ruimte op je schijf. Klik nu op OK.


Laatst was er ook iemand die dit probleem had, zoek even via de zoekfunctie van dit forum naar die topic.
Volgens mij was het deze http://www.helpmij.nl/forum/showthr...aakt-door-Windows-10-aardig-vol?highlight=vol
 
Laatst bewerkt:
1) Ze zei dat haar zoon een nieuwe laptop heeft. Dus ik veronderstel dat het met Windows 10 kwam, zo niet is het geen enkel probleem. Windows.old map is niet uniek voor Windows 10 en komt ook voor bij andere Windows versies.
2) Ze zegt ook dat hij alles opslaat in onedrive, en onedrive is geïntegreerd in Windows 10. Hierdoor kan ik ook afglijden dat hij Windows 10 gebruik (kan ook windows 8 zijn of hij kan ook alles via de website van onedrive uploaden maar dat denk in niet omwille van de tijd dat het in beslag neemt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan