• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

stackruimte probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cor.de.kruijf

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2001
Berichten
233
Hallo allemaal, ik heb een uitgebreid werkblad met daarin veel vba. Ik heb mijn computer voorzien van een compleet schone installatie ivm met allerlei problemen en sindsdien geeft dit werkblad bij de uitvoer van een bepaalde macro de volgende foutmelding; fout 28 tijdens uitvoering: Onvoldoende stackruimte.
Het werkblad heeft altijd foutloos gewerkt en doet dat nu ook nog steeds op andere computers.
De schone installatie is met dezelfde software. Als ik na de foutmelding op Foutopsporing druk opent vba ook steeds op een andere plek in de code.
Gezien het foutloos werken op andere computers moet het dus een extern probleem zijn. Iemand enig idee waar ik zoeken kan?

Met vriendelijke groet en bedankt voor het meedenken

Cor de Kruijf
 
Fout 28 is vaak simpelweg: te weinig geheugen om alles uit te voeren. Dit kan liggen aan 32-bit vs 64-bit de omgeving, beperkingen van de gebruiker, etc.

Het is heel moeilijk om te bepalen waarom het bij sommige computers wel gebeurt en andere niet. Ik ben het ook wel eens tegengekomen, maar toen was het weg naar een herstart
 
dankjewel voor het meedenken, inderdaad kan de 64bit office versie wel de boosdoener zijn.
Op de andere computers is dat de 32bit versie. Ik ga het gelijk proberen en laat het spoedig weten.

Fout 28 is vaak simpelweg: te weinig geheugen om alles uit te voeren. Dit kan liggen aan 32-bit vs 64-bit de omgeving, beperkingen van de gebruiker, etc.

Het is heel moeilijk om te bepalen waarom het bij sommige computers wel gebeurt en andere niet. Ik ben het ook wel eens tegengekomen, maar toen was het weg naar een herstart
 
opgelost!

opgelost wampier!

Wel verassend want ik bleek toch de 32bit versie te hebben geïnstalleerd.
Die heb ik verwijderd en nu de 64bit versie geïnstalleerd en het probleem is verdwenen.
Ik vermoed dat er een installatie foutje is geweest en het probleem ook verholpen zou zijn wanneer ik de 32bit versie opnieuw geïnstalleerd zou hebben.
Afijn...het werkt weer naar behoren dus laat ik hem op 64bit staan.

Bedankt voor je tip, ik zet hem op opgelost.

met vriendelijke groet,

Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan