• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

standaard deviatie van variabel bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hinno

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2019
Berichten
7
Ik wil in een Excel sheet meetgegevens zetten, variabel van 1 tot 50 stuks.
Hoe kan ik in een formule vatten dat de standaard deviatie berekend moet worden over de cellen die niet-leeg zijn?
Het aantal gevulde cellen haal ik eenvoudig op met Count() en de deviatie is STDEV() maar hoe krijg is die samen?
 
Welkom op het forum.

Om gelijk een correct antwoord te krijgen is het meestal wel gewenst een (excel) voorbeeldbestand bij een vraag te doen. Voorkomt gokken, vertalen van formules, overtypen etc. E.e.a. zoals ook hier omschreven: https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

Dat gezegd hebbende: volgens mij negeert de STDEV.P (of STDEV.S) functie standaard lege cellen.
 
Laatst bewerkt:
ALs je je gegevens in een tabel zet dan "groeit" de formule vanzelf mee met de lengte van je tabel. EN inderdaad, STDEV e.d. negeert lege cellen.
 
Super

Dat had ik nou nooit gedacht maar het is idd zo dat ik het maximale bereik kan ingeven bij STDEV en dat dan toch alleen maar de gevulde cellen in de berekening mee worden genomen.
Eenvoudiger gaat het niet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan