Standaard waarde met IIF functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monique75

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2015
Berichten
40
Ik wil een datum veld in een nieuw record graag standaard gevuld hebben met als het voor 1/4 is 30-3-(dit jaar) en na 1/4 met 30-3-(volgend jaar) dus de tekst ook echt het goede jaartal. Dit veld is al een datum veld.

Bij een test op een tekstveld werkt deze formule (ingevuld bij eigenschappen standaardwaarde)

=IIf(M(Date())<4;"dit jaar";"volgend jaar")

dus de iif formule werkt echter moet ik nu de woorden dit jaar en volgendjaar nog volgens bovenstaand aangepast hebben.

Bovendien bij het starten op dit nieuwe record moet ik nu eerst op OK drukken voor de datum van vandaag dit moet er eigenlijk ook af weet iemand hoe ik deze twee aanpassingen kan maken.

Alvast bedankt voor de moeite
 
Weet je zeker dat je formule werkt? Bij mij namelijk niet. En dat lijkt mij ook helemaal logisch, want wat moet de functie M voorstellen? Bij mijn weten zit die niet in Access. Of is het een eigen functie?
 
Ik zou het, i.p.v. die eigen functie, dus zo doen: (met de juiste functie ;) )
Code:
=IIf(Month(Date())<4;DateSerial(Year(Date());3;30);DateSerial(Year(Date())+1;3;30))
 
Als eerste excuses voor de late reactie.

Op uw eerste vraag:
Ja het werkte wel. M stond ook voor Maand :) maar kreeg nog wel iedere keer die pop up met bevestiging van datum.

Uw functie werkte in ieder geval heel erg bedankt. Kwam er zelf niet aan uit.


Gr Monique
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan