Standdaard e-mail instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariushoog

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2006
Berichten
75
Goede middag,
Ik gebruik Office 2007.
Ik gebruik twee e-mailacounts. G-mail en online. G-mail gebruik ik als standaard-mail. Normaal heb ik geen moeilijkheden met Outlook. Alle e-mails komen binnen.
Als ik G-mail instel als "standaard" komen de mail-tjes die ik vanuit Excel via (Officeknop > Verzenden > E-mail) niet in Outlook te voorschijn.
Wel op G-mail.com. maar niet in Outlook.
Als ik Online instel als standaard komen de mail-tjes wel aan.

Ik heb al zitten kijken in de "Opties" van Excel maar ik kan het niet vinden hoe ik mijn G-mail als standaard kan instellen en de mail die ik vanuit Excel mail in mijn Outlook kan terugzien.

Weet iemand hier iets op?

Gr. Marius
 
Hoi,

De instellingen die je moet doen voor het ontvangen én verzenden van Gmail zijn anders dan een 'normale' emailaccount.
Ik denk dat één van die instellingen bij jou niet goed, is.
Ook moet je online bij Gmail 'POP' inschakelen.
Bij mij (en ongetwijfeld zeer veel anderen) werkt gmail als standaard prima.

Klik hier voor alle instructies
 
Hoi Teun,

Bij "Normaal" e-mailen werkt alles goed. Zowel G-mail als Online.
Dus de instellingen staan goed.

Vroeger kon ik een werkmap in Excel rechtstreeks naar mijn eigen e-mailen via "Bestand > Verzenden > E-mailadres".
Nu kan ik dat ook. Alleen als ik G-mail als "Standaard e-mal" heb ingesteld krijg ik in Outlook geen mail over mijn werkmap te zien. Die mail staat echter wel op G-mail.com.
Als ik Online als "Standaard" heb ingesteld krijg ik de werkmap die ik met G-mail verzend wel te zien.
Duidelijker kan ik het niet uitleggen.

Gr. Marius
 
Hoi,

Als ik je goed begrijp, stuur je een werkblad per mail naar je eigen mailadres .... ?
En dat gaat niet goed ..... ?!
 
Yep,
Dat bedoel ik nu.
Ik gebruik mijn E-mailadres als opslag.


Gr. Marius
 
Yep,
Dat bedoel ik nu.
Ik gebruik mijn E-mailadres als opslag.
Gr. Marius

En kennelijk bedoel je dat je - wanneer je je werkblad naar je postbox van gmail hebt gestuurd - vervolgens in outlook een bericht krijgt dat je een bericht met bijlage naar je eigen mailadres hebt gestuurd ........ :rolleyes:
Verstuur maar eens een bericht naar iemand vanuit Outlook, met je gmailaccount als 'standaard'. Krijg je dan een bericht terug dat je een bericht hebt verstuurd?
Hoofdzaak is, dat het in 'Alle berichten' in de webmail van je gmail-account komt te staan .... en dat doet'ie kennelijk ..... plus diezelfde mail in 'Verzonden items' in Outlook .....

Blijft voor mij onduidelijk, wat je nu precies 'mist' ....
 
Laatst bewerkt:
Teun,
Als ik een bericht verstuur terwijl mijn G-mail als standaard is ingesteld krijg ik dat bericht te zien in de map "Verzonden".
Ik vind het alleen zo gek dat als ik vanuit Excel mail (naar mijn beide e-mailadresssen) en Online staat als "Standaard" ingesteld dat ik dan wel 2 berichten krijg over een nieuwe e-mail.
Ik kan er gerust mee leven, maar ik vind het heel vreemd, dat voorheen met Office 97 en daarna Office 2003 die melding wel kreeg.

Maar evenzogoed heel erg bedankt voor je tijd.

Gr. Marius
 
Hoi Teun,

Ik ben er uit. Na enig speuren viel het mij op dat mijn eigen emailadres als Spam wordt opgemerkt.
Dat weer recht gezet en: kijk nou, mijn mailtjes komen vanuit Excel in mijn Outlook terecht.

"Probleem" opgelost.

Groet,
Marius
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan