• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stelling overzicht uit magazijn

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldvm1964

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Berichten
189
palletnr. = kolom V werkblad: tellijst
artikelnr. = kolom N werkblad: tellijst
aantal = kolom S werkblad: tellijst

vraag:

Is er mogelijkheid om een overzicht zoals hierboven te cre�ren waar op de volgende eigenschappen staan.
A8 (werkblad "tellijst") (bijv. 1.003.001.1) welke nodig is voor rij 18 = alleen maar 003 (stelling), 001 (lokatie, deze moet doornummeren naar de laatste lokatie, in dit voorbeeld is dat 032. Deze kan nog wel eens varie�ren naar bijv 020 of 040.) & 1 staat voor niv.

In dit bestand loopt straat 003 t/m lokatie 032 en straat 004 t/m lokatie 030.

niv. Moet komen in kolom B (dit kan varie�ren van bv 4 en 6), als het 4 niv. Zijn dan vervalt regel 2,3 en 4 en moet deze niet zichtbaar worden
Bij 6 moet er boven regel 2 3 lege regels komen.
lokatie: moet komen in een rij onder het laatste niveau met een lege regel ertussen.
In kolom C komt de eerste lokatie (1.003.001), in kolom D komt de tweede lokatie (1.003.002), enzovoort in dit vb t/m 1.003.032), maar
er zijn ook lokatie's die lopen tot 030, 040 en meer.

vraag:

Bij lokatie moet ik kunnen kiezen welke ik toonbaar moet worden in deze test.xls 1.003 of 1.004. Als ik 1.003 in tik dan moet ik alles zien wat er in 1.003 staat. Als ik 1.004 in tik dan moet ik alles zien wat er in 1.004 staat.

info: Dit is maar een kleine inhoud bij tellijst in het originele zijn dit 20.000 regels.

Mocht het nog onduidelijk zijn, laat me het dan weten.

Groetjes,
Ronald
 
het zou handiger zijn als palletnr, artikelnr, aantal horizontaal zou mogen zetten, dan is het alleen maar filteren, kopieren en plakken.
 
het zou handiger zijn als palletnr, artikelnr, aantal horizontaal zou mogen zetten, dan is het alleen maar filteren, kopieren en plakken.

Dat was makkelijk geweest, maar dit willen ook gaan gebruiken om te controleren en stellingen lopen bij ons van onderen naar boven, grond = 1, 2e niv = 2, enz.
en de bedoeling is dat als je een straat invoerd bijv 1.003, dat ie automatisch vult met de gegevens.
 
een eerste stap om te kijken of we de goede richting opgaan ;
in C18:E18 staan 3 posities en met de macro haal je die op.
Klopt het dan maken we de boel flexibeler.
Voor een excel2003 hebben we maar 256 kolommen, is dat voldoende ?
 

Bijlagen

  • test.zip
    67,8 KB · Weergaven: 15
een eerste stap om te kijken of we de goede richting opgaan ;
in C18:E18 staan 3 posities en met de macro haal je die op.
Klopt het dan maken we de boel flexibeler.
Voor een excel2003 hebben we maar 256 kolommen, is dat voldoende ?

Het gaat al de richting op, echter c18:E18 is maar een klein stukje 003 loopt tot 32.
Als je C18 een lokatie stopt met 1.004.001.1 dan moet D18 en verder steeds 1 hoger zijn maar deze straat loopt tot 30. dit zal betekenen dat de laatste 2 lokatie's van 003 31 & 32 verwijderd moeten worden.

256 kolommen is genoeg.

Gr,
Ronald
 
ik begrijp het niet 100%, dus ik stel een vraag via een inputbox naar een straat, die moet het formaat "#.###." hebben, waarbij # een cijfer voorstelt.
Dan krijg je alle info
 

Bijlagen

  • test2.zip
    76,7 KB · Weergaven: 15
ik begrijp het niet 100%, dus ik stel een vraag via een inputbox naar een straat, die moet het formaat "#.###." hebben, waarbij # een cijfer voorstelt.
Dan krijg je alle info

Dit ziet er perfect uit, nog een paar vraagjes (hoop dat het niet vervelend is)
vraag 1: hoe verander ik het formaat van de commandbutton?
vraag 2: mocht ik nu een klantnr (kolom M) willen toevoegen na palletnummer is dat mogelijk of moet de macro aangepast worden, zo ja kan dan het palletnr./klantnr./artikelnummer/aantal dan een kleur meekrijgen
vraag 3: Mocht er een 6e of 7e niveau bijkomen, moet dan de macro aangepast worden?

Voor de rest ziet het er perfect uit, klasse alvast

Gr,
Ronald
 
een paar zaken aangepast :

bovenin staan nu een aantal parameters opgegeven. Die zijn natuurlijke enorm belangrijk voor het deftig werken van het geheel.
PS. ik controleer niet dat in B4 hetzelfde hoogste verdiep staat als in die constante "AantalVerdiepingen", maar normaal gezien wijzigt zich dat niet veronderstel ik.

1. je formaat : ik veronderstel dat je ofwel #.###. ofwel #.###.###. wenst op te geven, indien dat niet zo is, gelieve dat dan te zeggen, ik begrijp die toestanden met straten etc niet 100 %
2. klantnr is nu ook verwerkt : ik heb dat ophalen van gegevens in een aparte macro gestopt, zodat je eventueel zelf met een andere macro via "ophalengegevens" zelf een cel kan opgeven zodat je daar gegevens kan schrijven. Als je die macro iets nader onder de loep neemt, dan zie je dat er een tekststring wordt aangemaakt met alle gegevens die van elkaar gescheiden worden door een tab (vbTab). Normaal krijg je dan een tekststring met AantalVerdiepingen * AantalGegevens Tabs erin. Als je nu nog een item wil toevoegen aan het geheel, dan moet je de regel
Code:
         tekst = tekst & .Cells(c.Row, "V").Value & vbTab & .Cells(c.Row, "M").Value & vbTab & .Cells(c.Row, "N").Value & vbTab & .Cells(c.Row, "S").Value & vbTab  'telkens een celinhoud uit die rij en vbTab
aanpassen + bovenin Aantalgegevens corrigeren + je layout aanpassen.
een kleurtje meekrijgen is mogelijk, waar had je aan gedacht ?
3. extra verdiepingen, die heeft er nu 7 en als die niet gebruikt worden, dan zijn ze verborgen. Aanpassen analoog aan aantalgegevens (zie nr. 2)
 

Bijlagen

  • test3.zip
    80,5 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
een paar zaken aangepast :

bovenin staan nu een aantal parameters opgegeven. Die zijn natuurlijke enorm belangrijk voor het deftig werken van het geheel.
PS. ik controleer niet dat in B4 hetzelfde hoogste verdiep staat als in die constante "AantalVerdiepingen", maar normaal gezien wijzigt zich dat niet veronderstel ik.

1. je formaat : ik veronderstel dat je ofwel #.###. ofwel #.###.###. wenst op te geven, indien dat niet zo is, gelieve dat dan te zeggen, ik begrijp die toestanden met straten etc niet 100 %
2. klantnr is nu ook verwerkt : ik heb dat ophalen van gegevens in een aparte macro gestopt, zodat je eventueel zelf met een andere macro via "ophalengegevens" zelf een cel kan opgeven zodat je daar gegevens kan schrijven. Als je die macro iets nader onder de loep neemt, dan zie je dat er een tekststring wordt aangemaakt met alle gegevens die van elkaar gescheiden worden door een tab (vbTab). Normaal krijg je dan een tekststring met AantalVerdiepingen * AantalGegevens Tabs erin. Als je nu nog een item wil toevoegen aan het geheel, dan moet je de regel
Code:
         tekst = tekst & .Cells(c.Row, "V").Value & vbTab & .Cells(c.Row, "M").Value & vbTab & .Cells(c.Row, "N").Value & vbTab & .Cells(c.Row, "S").Value & vbTab  'telkens een celinhoud uit die rij en vbTab
aanpassen + bovenin Aantalgegevens corrigeren + je layout aanpassen.
een kleurtje meekrijgen is mogelijk, waar had je aan gedacht ?
3. extra verdiepingen, die heeft er nu 7 en als die niet gebruikt worden, dan zijn ze verborgen. Aanpassen analoog aan aantalgegevens (zie nr. 2)

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar hadden een externe audit in het bedrijf,
Dit ziet er erg gelikt uit, dit is wat ik precies zocht, heb er zelf heel lang naar gekeken kwam er maar niet uit.

1. dit is goed, deze 2 keuze's zijn goed.
2. kleurtje misschien handig als er meerdere klanten in de stelling staat. bijv 53 is geel en 37 is licht oranje dat dan die 4 regels kleuren. Is dat makkelijk te doen zodat ik zelf alle klanten kan toevoegen.
3. perfect

Alvast heel erg bedankt.

Gr,
Ronald
 
Met kleurtjes erbij
 

Bijlagen

  • test.zip
    82,7 KB · Weergaven: 39
je mag zelfs in excel2007 tot ruim 1.000.000 regels gaan zolang het maar een aaneensluitend blok van gegevens blijft, dus laat NOOIT een lege regel ergens tussenin staan ! Dat komt door die CurrentRegion en de filters die gebruikt worden !!!
 
je mag zelfs in excel2007 tot ruim 1.000.000 regels gaan zolang het maar een aaneensluitend blok van gegevens blijft, dus laat NOOIT een lege regel ergens tussenin staan ! Dat komt door die CurrentRegion en de filters die gebruikt worden !!!

Dank je wel.
En nogmaals heel veel dank voor alles.

Gr,
Ronald
:d
 
je mag zelfs in excel2007 tot ruim 1.000.000 regels gaan zolang het maar een aaneensluitend blok van gegevens blijft, dus laat NOOIT een lege regel ergens tussenin staan ! Dat komt door die CurrentRegion en de filters die gebruikt worden !!!

Toch nog 1 vraagje:

We hebben ook een tellijst waarvan de straat maar 2 karakters zijn ipv. 3.
Wat moet er precies veranderd worden om dit goed te krijgen.
Mocht de gegevens groter zijn in de cel bijv kolom C artikelnummer is 13 kararkters breed of meer, wat moet ik dan doen om deze goed te krijgen zodat automatisch aanpast aan de breedte van de grootste karakters.

Kan iemand mij nog helpen met bovenstaande probleem

Gr,
Ronald
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan