Stijlen vastzetten in Offce 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Hi!

Zojuist een verse Office 2007 installatie.
Als ik een ENTER druk, komen er twee regels. Dit is blijkbaar de normale verwerking bij de stijl "standaard". Als je de stijl "geen afstand" selecteert, is het een 'normale' enter.

Nu wil ik dat alle nieuwe documenten worden gebasseerd op 'geen afstand' ipv 'standaard', maar wat ik ook doe en welke instellingen ik ook vastleg, nieuwe documenten blijven aangemaakt worden met 'standaard'.
Zelfs als ik deze kies bij 'opties voor Word', lijkt de instelling niet onthouden te worden.
Graag advies :).

(ik kan me trouwens niet voorstellen dat Microsoft dit als 'normaal' beschouwd, SHIFT+ENTER kent bijna niemand en de stijl 'standaard' aanpassen is niet echt iets voor beginners)
 
Laatst bewerkt:
In Word 2007 een Word 2003 indeling

Open Word, typ wat op twee regels, ga naar 'Stijl wijzigen'
Selecteer onder 'Opmaakset', 'Word 2003'
Klik weer op 'Stijl wijzigen' kies 'Als standaard instellen'
Sta je 'dummy' bestand op.
Als je Word opnieuwe opend zou je de 2003 indeling moeten hebben, ook voor nieuwe documenten.
 
Hi Withaar,

Bedankt voor je reactie.

Ten eerste is het me totaal onduidelijk dat MS dit als standaard stijl gebruikt. De meeste mensen willen dat helemaal niet lijkt me? (blijkbaar toch?)

Ten tweede is het me niet duidelijk waarom ik hiervoor, nutteloos!, een Word-document moet opslaan. Immers: het is een system wide setting.

Overigens werkt jouw methode wel (Yipppikajee! Thanks!) maar het is me niet duidelijk waarom de Opmaakset wél als standaard bewaard wordt, maar de Stijl niet. Waarom zou je geen stijl standaard willen gebruiken? Nu wil ik van 'standaard' naar 'geen afstand', maar stel nu dat ik een dichter ben en altijd 'kop2' wil gebruiken. Dan wordt dit niet onthouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan