Stotterend beeld + geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthias1605

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Berichten
34
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn computer en ik heb geen idee waar het vandaan komt. Hoe meer een spel vereist van mijn pc, hoe meer het beeld en geluid blijft hangen. Dit gebeurd ongeveer om de minuut. (hangt er van af hoe lang je met een spel bezig bent)
Het beeld en het geluid blijven dan een paar seconden hangen.
Dit is best irritant :confused: !!!
Het probleem is dat ik in een korte tijd ongeveer alle onderdelen in mijn computer vervangen heb voor betere.
Ik heb dus geen idee waar het probleem vandaan komt.

Het enige wat in mij opkomt is dat de voeding te weinig stroom kan geven en mijn computer te slecht verhit wordt, want de temperatuur kan aardig oplopen (dit geld vooral voor: videokaart, processor en voeding)

Wat heb ik in mijn pc liggen:

Intel Pentium 4 proccesor 2,8 Ghz
NVIDIA GeForce 6600 GT 128MB DDR3
Voeding 300 WATT (videokaart heeft minimaal 300 WATT nodig om te werken)
5.1 geluidskaart (veel problemen mee gehad om te laten werken)
DVD-speler
Harde schijf 160 GB Samsung
PC3200 Geheugen 512MB
 
Laatst bewerkt:
http://www.starfix.nl/includes/helpdesk/downloads/everest.php

hoi

heb je everst zodat je kunt zien of alles te warm wordt?

anders downlaod hierboven.

ik heb ook van dat soort problemen gehad en bij mij was het probleem dat er op de achtergrond te veel programma's opstartten die niet nodig zijn

kijk ff bij start-uitvoeren-toets in:msconfig klik op opstarten en kijk wat er zoal opgestart wordt
 
ik denk idd dat je voeding aan de ietwat lage kant is.
als je een andere heb liggen zou ik die eens proberen.
ik had mijn p4 systeempje ook op een 350W voeding gehad maar dat gaf ook veel problemen, sinds ik n nieuwe voeding erin heb gedaan draaide ie weer op en top.
probeer anders eens deze pagina om te kijken hoeveel watt je voeding minimaal moet wezen: http://www.journeysystems.com/power_supply_calculator.php

( dit zal een ruwe schatting zijn dus houd minimaal 50Watt oven die uitkomst aan )
 
Te weinig spanning op moederbord

Ik denk dat ik weet wat de oorzaak is van mijn probleem. Het heeft niet veel met de warmte te maken, maar met het aantal Watt van de voeding.
Met het programma Everest home edition kon ik precies zien hoeveel spanning op de moederbord staat.

Die cijfertjes waren niet allemaal in orde!

Bijv. een spanning van 2,5 V slaat om naar 1,02 V tijdens het spelen van een 3d spel.
Dit lijkt mij niet erg goed voor mijn pc. Daardoor blijft het beeld en het geluid waarschijnlijk hangen.

Dus het wordt een nieuwe voeding kopen :thumb:
 
Laatst bewerkt:
ik denk idd dat je voeding aan de ietwat lage kant is.
als je een andere heb liggen zou ik die eens proberen.
ik had mijn p4 systeempje ook op een 350W voeding gehad maar dat gaf ook veel problemen, sinds ik n nieuwe voeding erin heb gedaan draaide ie weer op en top.
probeer anders eens deze pagina om te kijken hoeveel watt je voeding minimaal moet wezen: http://www.journeysystems.com/power_supply_calculator.php

( dit zal een ruwe schatting zijn dus houd minimaal 50Watt oven die uitkomst aan )


Er kwam zo'n 255 Watt uit de test. Maar omdat ik nog meer stroomverspillende aansluitingen op mijn voeding heb (zoals verlichting van de behuizing en een display voor de temperatuur), lijkt 300 watt te weinig voor een voeding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan