Streperig beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
361
Gisteren deed mijn beeldscherm, een Philips Brilliance 2205W het nog prima, maar nu ik mijn PC vandaag opstartte was het beeld zo streperig, dat tekst nog nauwelijks leesbaar is. Al in het startscherm is het beeld streperig en zitten bovenin 2 lichte strepen. De rest van het scherm bestaat uit horizontale strepen. Een witte achtergrond is horizontaal wit/grijs gestreept. De strepen zijn 1 pixel breed.
Ik zal een foto maken en die bijvoegen.
strepen.jpg
Mijn PC werkt op Windows 10. Ik heb een tweede beeldscherm via VGA aangesloten, de Philips is mijn eerste beeldscherm en die is via DVI aangesloten. Het tweede beeldscherm geeft prima beeld. Een schermafdruk van het eerste scherm ziet er in het tweede scherm prima uit.
Opnieuw opstarten geeft geen verbetering. De optimale resolutie is 1680 x 1050 px. Bij een andere resolutie blijven de strepen.


Iemand enig idee?
 
:confused: beste Iw

Omdat staat niet aangegeven of ze allebei monitors op dezelfde systeem aangesloten zijn, het is niet anders te zeggen dan, .... jouw videokaart ten einde is ..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tweede beeldscherm via VGA aangesloten, de Philips is mijn eerste beeldscherm en die is via DVI aangesloten.
Staat er wel degelijk hoor...
Zou de Philips eens aansluiten via de VGA-kabel waar nu het 2e scherm aan hangt, krijg je dan hetzelfde streperige beeld..?
 
Volgens mij het is absoluut niet duidelijk maar oke laat maar ... is me van belang dat nu ook niet ...:)

Zeg is het niet goed ideetje andere ( of nieuwe ? ) DVI kabel dan proberen ?
 
Laatst bewerkt:
Beide beeldschermen zitten aan mijn PC. Sluit ik het strepengeval aan via VGA dan blijven de strepen. De DVI kabel is nog geen half jaar oud.
Als ik alle kabels los haal krijg ik een melding dat er geen signaal binnen komt en ook dan is het beeld streperig. Heeft dus niets te maken met de videokaart of kabels.
De monitor is 7 jaar oud, tijd voor een nieuwe denk ik!
 
Ik ben er ook bang voor, als de uitgang waarop de monitor is aangesloten een verschil maakt zit het probleem in het scherm.
Wel jammer, de Brilliance-schermen zijn kwalitatief erg goed en mooi wat kleurweergave betreft. :thumb:
 
:confused: Maar wat voor beeld is als je in plaats van DVI betreffende monitor ook via VGA aansluit ?

Bedoel ik mocht je weer zo slechte beeld op monitor krijgen pas dan je zeggen kan, dat die kapot is .... toch ?
 
Laatst bewerkt:
Dat voorstel had ik al gedaan, misschien moet je reactie #3 nog eens lezen..?
Antwoord op dat voorstel is ook al gegeven in reactie #5...:rolleyes:
 
:shocked: ach oke !

toen ik die comment geschreven had stond dus beeld stil en omlaag bij deze topic en dacht ik ga even die voorstellen ..
 
Het beeldscherm bleek defect na 7 jaar trouwe dienst. Via de outlet van Mediamarkt een nieuw 24"scherm van Acer gekocht en ik kan weer jaren vooruit!
Iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
Beste lw87,

Je hebt het topic op opgelost gezet dat is voldoende, na verloop van tijd gaat het topic vanzelf dicht als niemand erop reageert.
Op je vraag terug te keren, je kan zelf niet je vraag sluiten dat kunnen alleen forummoderators.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan