stukken tekst een keer invoeren en automtisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fpsbig

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2012
Berichten
1
Hallo,

Aangezien ik een nieuwe gebruiker ben van dit forum lijkt het mij wel zo sociaal me even voor te stellen :).

Ik ben Robert en ben werkzaam in de zorg. Omdat ik mij sinds kort naast het begeleiden van clienten ook bezig hou met de kwaliteit van de organisatie krijg ik o.a. meer te maken met documenten e.d. en zo dat ik ook op dit forum terecht kwam.

Ik ben bezig het forumulier dat wij gebruiken om te rapporteren aan te passen zodat dit voor iedereen makkelijker bruikbaar wordt.
Ik zou het daarom voor elkaar willen krijgen dat bepaalde stukken tekst maar een keer ingevoerd te hoeven worden en vervolgens de getypte tekst op andere plekken ook tevoorschijn komt.

In de bijlage heb ik een voorbeeld toegevoegd. ik zou het het liefst zo hebben dat hetgeen wat nu rood gedrukt is een keer getypt moet worden en vervolgens ook op dezelfde plek op de andere pagina's verschijnt?

Ik heb al verschillende topics bekeken maar ik kom er echt niet uit, kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan doen.

Alvast bedankt.

M.v.g.

Robert

Bijlage: Bekijk bijlage Voorbeeld rapportage.docx
 
Allereerst welkom bij het forum!
Je voorbeeldje is vermoedelijk een beetje summier, maar op basis van je document, kun je in ieder geval met velden in combinatie met een macro wel iets bereiken. In bijgaand voorbeeldje zit een ASK veld met een bladwijzernaam (Naam). In het document verwijs je daar naar middels velden die je simpel kunt maken door op <Ctrl>+<F9> te drukken en de bladwijzernaam in te vullen. Met <Alt>+<F9> kun je de gebruikte codes ook zien.
De macro doet niet meer dan het document bij openen selecteren, en bijwerken waarbij het ASK vanzelf wordt 'gelanceerd' en je een naam moet invullen. De rest van de macro werkt dan de velden bij.
 

Bijlagen

  • Rapportage.doc
    50 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan