Subformulier criteria koppelen aan tekstvak.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angeloo

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2011
Berichten
6
Goedemorgen,

ik heb een vraagje over mijn nieuwe database voor keuringen in een magazijn.

ik heb een hoofdlijst formulier met alle informatie samengevat in 1 lijst, met dubbelklikfuncties naar een detailscherm met verdere informatie bijvoorbeeld serienummers.

nu wil ik in mijn hoofdlijst een functie hebben die kan zoeken op serienummers.

dit heb ik zo gedaan:

ik heb een knop gemaakt die een pop-up formulier opent, en bovenin het formulier kan je in een tekstvak een serienummer intypen.

onder dit tekstvak zit een subformulier met het id die alles koppelt, en de serienummers
zelf.

dit werkt allemaal perfect, maar nu moet ik alleen nog weten hoe ik ervoor kan zorgen dat als ik bovenin mijn tekstvak een serienummer toevoeg en op OK druk, dat die dat serienummer dan opzoekt in het subformulier onderin dat zelfde formulier datzelfde record met het serienummer laat zien.

foto van de situatie:

ou2tlx.jpg


9ituns.jpg



Dit moet uiteraard gebeuren met VBA codes, en niet met macro's.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast bedankt.
 
Ondanks de plaatjes snap ik het toch niet helemaal; volgens mij ben je ook een beetje omslachtig bezig, want met een keuzelijst die de serienummers toont en waarin je kunt zoeken, heb je geen knop meer nodig: zodra je een waarde selecteert kun je bij de gebeurtenis <Na bijwerken> van die keuzelijst de lijst automatisch laten filteren. Maar zoals gezegd: ik snap niet waar ik naar zit te kijken, want ik zie een leeg formulier met een tekstvak en een knop. Geen idee wat die lijst met serienummers vandaan komt...
 
Ik zal het wat uitgebreider uitleggen,

de database gaat over een keuring die plaatsvind in het magazijn.

csr9v.jpg


Zodra ik dubbelklik op een keuring, opent er een detailscherm met verdere informatie.

29ve4yc.jpg


zodra ik naar het tabblad pallets ga, en op een palletnummer dubbelklik, opent het formulier Serienummers.

ohljkn.jpg


Hier kunnen serienummers worden ingevuld van artikelen die op de pallet staan.


nu wil de persoon die in de database werkt graag op serienummers kunnen zoeken vanuit de hoofdlijst van de database.

nu willen wij dubbele waarden etc graag vermijden, dus willen we het via een formuliertje doen met een subformulier.

op het hoofdscherm staat rechtsbovenin een zoekbalk, en links daarvan moet een knop komen genaamd "Zoek Serienummer".

zodra hierop geklikt word opent dit formulier:

ou2tlx.jpg


in dit formulier wil ik bovenin in het tekstvan een serienummer intypen die in het formulier Serienummer staat die hierboven is beschreven.
zodra ik naar het tabblad pallets ga, en op een palletnummer dubbelklik, opent het formulier Serienummers.

ohljkn.jpg


Hier kunnen serienummers worden ingevuld van artikelen die op de pallet staan.

In dit scherm wil ik onder het tekstvak een subformulier hebben die zodra ik een serienummer intype en op OK druk, het serienummer die ik heb opgezocht laat zien.

zodra ik dan dubbelklik op dat serienummer opent het detailscherm betreft die keuring.
dit detailscherm:
29ve4yc.jpg



alles in de database werkt perfect, en is gemaakt met VBA codes.

hetgene wat ik nu nog niet weet en ik graag wil weten is:

1. hoe zorg ik ervoor dat zodra ik een serienummer intype in mijn tekstvak, dat deze dan in het subformulier daaronder zichtbaar worden.

de rest bijvoorbeeld hoe ik ervoor zorg dat het detailscherm naar boven komt betreft die keuring kan ik allemaal zelf wel maken, alleen dit ene deel kan ik niet voor elkaar krijgen.

ik hoop dat deze uitleg uitgebreid genoeg is om bijpassende hulp te kunnen krijgen!
 
Volgens mij zijn je laatste plaatje en het tweede plaatje hetzelfde, en dat geldt ook voor het voorlaatste plaatje - derde plaatje. En lijk je dus een beetje te loopen door je formulieren....
Ik blijf toch bij mijn vorige opmerking, dat je met een keuzelijst veel beter uit bent. De serienummers zijn gekoppeld aan het record op het hoofdformulier van de keuropdracht (tabblad Pallets). Dus die lijst kun je zo opvragen met een keuzelijst en de juiste query. Ik snap nog steeds niet wat je wilt laten zien als je dubbelklikt op een serienummer; het laatste plaatje is, zoals gezegd, weer die van de keuring. En die staat al/nog open.
 
misschien is dit wat je bedoelt:
Na het opzoeken van een serienummer mbv het popup formulier "frmserienummerzeken" kan je het resultaat opslaan ineen public variabele. in een module
Na het sluiten van je popup formulier heb je dan de beschikking over de waarde om een bewerking met je subformulier uit te voeren.
Het formulier 'frmserienummerzoeken' moet je wel openen met 'acdialog' anders loopt de vbacode door zonder het juiste nummer

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan