• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Subtotaal in draaitabel weergeven als percentage van totaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoepes

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
44
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik heb een draaitabel met diverse cijfers.
Nu had ik graag onder iedere kolom en aan het einde van iedere rij het percentage van het totaal weergegeven (in de groen gekleurde vakjes van het voorbeeld bestand).

Nu snap ik dat ik gewoon handmatig in het vakje naast de draaitabel het betreffende getal kan delen door het grande total en die weergeven in percentage. Maar het gaat om een zeer groot bestand en omdat je ook niet de formule kunt doortrekken is het een hels karwei.

In principe wil ik graag dat het percentage van het totaal een onderdeel van de draaitabel is zodat deze ook meeveranderd als de draaitabel veranderd van gegevens en vorm en dergelijke.

Ik kan onder 'waardes' bij draaitabel de waardes ingeven en dan instellen 'weergeven als % van het grande total' (zoals te zien is in bijgevoegde afbeelding), maar dan krijg ik een extra kolom naast iedere kolom met een percentage verdeling. Dat wil ik niet, ik wil dus graag 1 kolom helemaal rechts erbij en een rij onderaan erbij met daarin de subtotalen van de kolommen en de rijen weergeven als percentage van het totaal.

Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd en dat iemand mij kan helpen.

Bekijk bijlage voorbeeld bestand data.xlsxvoorbeeld data afbeelding.png
 
Die manier heb ik al geprobeerd. Op die manier worden er extra kolommen aangemaakt met overal de percentages van. Ik wil dus alleen de percentages van de subtotalen per type en de percentages van de subtotalen per maand zien.

Dus alleen de dikgedrukte subtotalen wil ik het percentage van het grande totaal zien, van de rest wil ik geen percentage zien.

Het kan ook zijn dat ik het verkeerd heb gelezen, maar als ik het doe zoals bij beide links staat uitgelegd krijg ik hem niet zoals ik dit omschreven heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan