systeem 'bevriest' enkele seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hentje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
Berichten
3
heb het volgende probleem...

op een schone HD windows XP geinstaleerd. Het is een P4, 512 ddr ram en asus moederbord. Bij het opstarten van internet explorer en windows verkenner (bij veel andere applicaties trouwens) blijft het systeem enkele seconden (ongeveer 20 seconden, de ene keer langer dan de andere keer) 'hangen'. Het CPU gebruik gaat meteen naar 100% (gezien via windows taakbeheer) en dan is het alleen nog maar afwachten... :-(
Aan het geheugen ligt het niet, in een andere computer werkt het geheugen gewoon goed.
zal het aan de HD liggen? of aan het moederbord, is die aan het afsterven? de bios heb ik al een keer gereset en op de optimale waarden gezet.
Of ligt het aan de voeding? is die misschien aan vervanging nodig?
weet iemand misschien een handig programmaatje dat ik kan instaleren en een systeemcheck kan laten uitvoeren? (als ik hem geinstaleerd krijg en niet steeds vast loopt...

wie helpt me verder? :)

bvd
Hentje
 
Heb je de driver voor je moederbord al geinstalleerd?
 
John zei:
Heb je de driver voor je moederbord al geinstalleerd?


driver voor m'n moederbord? je bedoelt de nieuwst versie van m'n bios..? die heb ik idd 'geflashed' en staat nu de laatste versie op. weet anders niet wat je er mee bedoelt...
 
Een BIOS-update is wat anders dan een driver.

Als het goed is heb je een driver gekregen bij je pc, kijk anders even op de site van de fabrikant van je moederbord.
 
John zei:
Een BIOS-update is wat anders dan een driver.

Als het goed is heb je een driver gekregen bij je pc, kijk anders even op de site van de fabrikant van je moederbord.

je hebt gelijk, zo heb ik de nieuwste driver van de onboard geluidskaart geinstaleerd en de onboard netwerkadapter. verder niets volgensmij. Bij Hardeware / apparaatbeheer staan ook geen gele uitroeptekens meer, alles dus goed geinstaleerd...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan