systeem upgrade blauw scherm na win7 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

voodi

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Berichten
87
Hallo,

Ik heb gisteren een paar nieuwe onderdelen gekocht voor mijn bestaande systeempje.

- processor: i5 760 2,8 ghz
- moederbord: P7H55
- geheugen: Corsair XMS3 2x2gb DDR3

Uit mijn oude systeem heb ik gebruikt:
- 600 Watt Voeding
- Radeon HD4850 512
- Seagate Barracuda 320gb 7200rpm + 1TB WD

Toen ik mijn net inelkaar gezette computer wou aanzetten, bleef het DRAM LED lampje branden op het moederbord (heb de geheugenbankjes in dual staan) en deed de computer niet veel meer dan fans laten draaien, dus heb ik de bankjes in de andere 2 dual-channel poorten gezet, toen startte hij wel op. Ik had mijn hardeschijf uit mijn oude computer er gewoon opgelaten om te kijken of Win vista 32bit draaide, niet dus, startte opnieuw op na het groene laadbalke van Vista. Nu heb ik net de hardeschijf geformatteerd en er een 64Bit ultimate versie van win7 op gezet, geen fouten bij het installeren, maar bij het vorderen van de installatie(na een auto reboot) kreeg ik een blauw scherm en startte de pc steeds opnieuw op. Toen heb ik er 1 geheugenbankje uitgehaald. Nu geeft hij geen blauw scherm meer maar de installatie geeft de volgende fout:

"The computer restarted unexpectedly or encountered an unexpected error. Windows installation cannot proceed. To install windows, click OK to restart the computer, and then restart the installation."

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik kan wel een pc in elkaar zetten maar BIOS settings weet ik vrij weinig van. Ligt dit aan de BIOS-settings, moederbord of geheugen?

Alvast bedankt!
 
post

Hallo, als je hem nu opstart krijg je dus alleen een blauw scherm.
hoor je de ventilators wel draaien.
gaan er piepjes, zo ja heoveel?
 
Nee, nu niet meer omdat ik er maar 1 geheugen bankje in heb zitten (in het tweede gleufje, in de eerste doet hij het niet)

maar wil hij nu niet de installatie van WIN7 64bit afronden en geeft hij de bovenstaande foutmelding. Dan klik ik op OK, en start hij opnieuw op waarnaar ik dezelfde foutmelding weer krijg. Wanneer ik er twee geheugen bankjes in heb zitten, gaat hij naar blauw scherm en start hij opnieuw op, en geeft hij weer bij het opstarten van windows installatie een blauw scherm.
 
hoeveel ram sloten heb je, als je er 4 hebt probeer dan het 1e en de 3e te gebruiken.
Heb je wel een legale versie van windows 7? :rolleyes:
 
Ik heb er 4, bij de eerste en de derde brandt het rode DRAM led lampje op het moederbord, bij de tweede en vierde krijg ik een blauw scherm, bij 1 bankje in de tweede krijg ik deze foutmelding. Bij 1 bankje in de eerste krijg ik ook het rode DRAM lampje.

Nee ik heb een USB win7 bootdisk gemaakt omdat ik geen lege dvdtjes meer heb:p
 
Laatst bewerkt:
Heb je deze usb al vaker gebruikt, probeer hem is op een andere pc.
heb je dan hetzelfde probleem?
maak dan toch maar een cdtje ;)
als het een illegale is dan heb je mischieen een corrupte
 
Dit USB stickje doet het gewoon op andere computers, maar wat is er dan met mijn geheugen of moederbord aan de hand als hij die blauwschermen geeft etc?
 
Waarschijnlijk ligt het probleem, zoals je zelf al zei, bij de geheugen stickjes. Asus ondersteunt niet erg veel merken vangeheugen. Er was eens iemand die een programma wist waar je kon testen of het wel of niet werkt, maar ik weet niet meer welk programma dat was. De conclusie was wel dat Asus niet erg veel stickjes ondersteunde. :(

Ik zal even verder kijken of ik nog kan helpen, maar misschien helpt het om de Bios-settings nog eens op default te zetten?
 
Het probleem is inmiddels opgelost:) Ik heb een DVDtje van een kennis geleend en die deed het naar behoren, iedereen bedankt!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan