• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen en regels automatisch verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

youdeni

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
147
Allen,

Ik heb de volgende uitdaging. Om het e.e.a. te verduidelijken heb ik een voorbeeld bestand toegevoegd. Ik wil graag (ik denk dat dit via een macro moet) dat als in het Tabblad: Voorblad in kolom D een: N staat ingevoerd. dat het desbtreffende tabblad wordt verborgen. (in het voorbeeld Tabblad C). Op het moment dat een J wordt neergezet in kolom D moet het tabblad weer zictbaar worden.

Daarnaast wil ik graag dat in de tabbladen A t/m I automatisch regels worden verborgen en zichtbaar gemaakt worden. Om een voorbeeld te geven. Als in tabblad A in Kolom G een N staat op een hoofdregel (b.v. regel 2) dat dan de subregels eronder (regel 3 t/m 8) verborgen worden. In geval dat een J op een hoofdregel wordt ingevoerd moeten de regels weer zichtbaar worden. Kan iemand mij helpen!! :confused:
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xls
    48,5 KB · Weergaven: 75
Deze kan al dienen om je tabblad zichtbaar of onzichtbaar te maken
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 4 Then
        Sheets(Target.Offset(, -1).Value).Visible = IIf(Target.Value = "N", False, True)
    End If
End Sub
 
Deze kan al dienen om je tabblad zichtbaar of onzichtbaar te maken
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 4 Then
        Sheets(Target.Offset(, -1).Value).Visible = IIf(Target.Value = "N", False, True)
    End If
End Sub

Beste Warme bakkertje,

Volgens mij doe ik wat verkeerd, de macro is niet zichtbaar bij mij als ik deze in VBA heb ingevoerd. Dus ik kan hem niet uitvoeren. Moet deze macro op het specifieke werkblad staan?
 
Beste youdeni ;)

Voer deze code in tabblad voorblad van je VBA editor.

Zie anders bijgevoegd bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • voorbeeld (Danny147).xls
    63 KB · Weergaven: 146
Laatst bewerkt:
SUPER!! Thanx Danny!

Weet je toevallig ook een oplossing voor het verbergen van regels? :D
 
Beste youdeni ;)

In regel 2 van kolom G op tabblad A staat een formule.

=VERT.ZOEKEN(DEEL(A2;1;3);Voorblad!A:E;4;0)

De uitkomst kan alleen N of J zijn, dus als het N is dan wordt tabblad A toch verborgen.
Dus kan je er ook niet meer in werken.
Of de regels nu verborgen zijn of niet, je ziet het tabblad toch niet.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste youdeni ;)

In regel 2 van kolom G op tabblad A staat een formule.

=VERT.ZOEKEN(DEEL(A2;1;3);Voorblad!A:E;4;0)

De uitkomst kan alleen N of J zijn, dus als het N is dan wordt tabblad A toch verborgen.
Dus kan je er ook niet meer in werken.
Of de regels nu verborgen zijn of niet, je ziet het tabblad toch niet.

Groetjes Danny. :thumb:

Danny,

Bedankt voor je reactie. Wat ik precies bedoel met regels verbergen is het volgende:
Stel dat ik mijn voorblad alleen bij tabblad A een J heb staan. Dan is alleen tabblad A nog zichtbaar. In tabblad A staan een aantal hoofdregels met subregels daaronder. Nu wil als ik op een hoofregel b.v. regel 2 in kolom G een N invul dat de regels 3 t/m 8 verborgen worden en met een J weer zichtbaar. Kan dit??

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Youdeni
 
youdeni,

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
 If [G2] = "N" Then Rows("3:8").EntireRow.Hidden = True
 If [G2] = "J" Then Rows("3:8").EntireRow.Hidden = False
End Sub
 
youdeni,

Code:
private sub worksheet_selectionchange(byval target as range)
 if [g2] = "n" then rows("3:8").entirerow.hidden = true
 if [g2] = "j" then rows("3:8").entirerow.hidden = false
end sub

super thanx!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan