Opgelost Tabel met data range omzetten naar (nieuwe) tabel per datum

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Goedemorgen!
Eventjes met vrienden uit eten, en jij werkt gewoon door!

Antwoord op je bericht van 16:18. Ja dat klopt.
Polarsteps is een app op de telefoon, die je reis bijhoudt. Deze geeft op het voorblad aan hoeveel dagen de reis heeft geduurd. Bijlage Polarsteps 1
Als je deze reis aanklikt zie je de eerste reisdag (Polarsteps 2). Ik zou nu in de reis helemaal naar het eind kunnen scrollen om de einddatum te vinden, maar soms reizen we best lang ;) en met begindag en aantal dagen kun je dit ook berekenen. En inderdaad, stel (gebeurt niet) dat we vandaag vertrekken en morgen terugkomen, dan zegt Polarsteps 2 dagen, maar dat is maar 1 overnachting. Dus uit gemak heb ik het zo gedaan: startdatum + aantal dagen - 1.
En de kolom Betaald geeft precies aan wat de titel zegt: wat heb ik voor die overnachting betaald. In 1 reis sta je op verschillende plaatsen, dus klopt het dat er niet altijd hetzelfde is betaald. Als binnen 1 reis bij dezelfde camperplaats/camping oid verschillende bedragen staan dan verwacht ik dat dat een foutje is. Tussen twee reizen (bij zelfde camperplaats/camping) kan dat natuurlijk wel: alles wordt duurder :(
De queries die je in 18:25 geeft ga ik zometeen eens bekijken.

Maar de vraag blijft wel staan of ik mijn tbl_Bezoek aan moet/kan passen naar datum ranges, of dat die beter kan blijven zoals ie nu is.
 

Bijlagen

  • Polarsteps 1.jpg
    Polarsteps 1.jpg
    927,3 KB · Weergaven: 2
  • Polarsteps 2.jpg
    Polarsteps 2.jpg
    907,4 KB · Weergaven: 2
  • Polarsteps 3.jpg
    Polarsteps 3.jpg
    753,8 KB · Weergaven: 2
En jouw derde query van 18:25: zo had ik ook zitten denken, maar dan denk je misschien te veel in Polarsteps trips.
Ik zie een "verblijf" als aaneengesloten data op 1 camperplaats.
Want precies bij Annweiler gaat het dan niet goed. Tijdens trip 14 en 20 zijn we namelijk 2x in Annweiler geweest!
Totaal aantal verblijven dus 8 ipv 6
 

Bijlagen

  • Annweiler.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 2
Want precies bij Annweiler gaat het dan niet goed. Tijdens trip 14 en 20 zijn we namelijk 2x in Annweiler geweest! Totaal aantal verblijven dus 8 ipv 6
En dát is dus precies de reden waarom je begin- én einddatum voor een verblijf moet vastleggen. Dan heb je namelijk voor de trip 2 aparte records, en die komen dan ook als zodanig naar boven in het overzicht. Overigens is naar mijn idee jouw telling niet goed; als je ergens twee keer bent geweest, is het totaal aantal verblijven toch 7, en niet 8?
 
Ok, dus wel data range in mijn bezoek tabel. Moet ik nog proberen of de gemiddeldes etc dan goed worden berekend. Ben ik nog niet aan toegekomen.
Ik had een Excel toegevoegd maar daar staat nog een foutje in.
In 6 Polar trips zijn we in Annweiler geweest. Echter, in trip 14 zijn we er twee keer geweest, en in trip 20 ook twee keer. Dus twee keer vaker dan het aantal trips. Maakt 8 😃
 
Verkeerd begrepen :). Ik zal kijken of ik dat er uit kan krijgen op basis van de huidige gegevens. Maar dat is nu dus bijzonder lastig, omdat je dan datums met elkaar moet vergelijken. En nu is in elk record de datum anders, dus moet je gaan kijken naar datums die een groter oplopend verschil hebben dan 1. Dat kan eigenlijk alleen als je dat in een Recordset zet, en die een paar keer doorloopt. Zelf zou ik dus eerst de bron aanpakken, en per trip/bestemming de begin- en einddatum invullen. Zodat je per trip te zien krijgt hoeveel bestemmingen je hebt bezocht. Dan valt de dubbele bestemming er dus ook prima uit te halen, want die wordt dan twee keer ingevoerd.
 
Ik heb de tbl_Bezoek tabel omgezet in een tabel met ranges. Deze heet nu tbl_Bezoek_Range.
Ik heb een query qry_Bezoek gemaakt die adhv de tbl_Bezoek_Range tabel berekent hoeveel dagen er gestaan is op een bepaalde plaats, en hoeveel er dus totaal is betaald daar.
Die query heb ik dan weer gebruikt om de Totalen en Gemiddelden te berekenen. De getallen komen niet helemaal overeen, maar bij het omzetten van de tbl_Bezoek zijn er nog wat foutjes naar boven gekomen.
Ik vond het lastig om op deze manier het gemiddelde bedrag uit te rekenen, maar misschien kan het makkelijker.
 

Bijlagen

  • Camperplaatsen.zip
    199,1 KB · Weergaven: 3
Na omzetten van de bezoektabel (van elke datum aparte regel naar datum ranges) is het aantal bezoeken en aantal nachten hier makkelijk uit te krijgen.
Ik heb geen antwoord gekregen op de vraag die ik in eerste instantie had, maar kan nu wel gemakkelijk verder met mijn DB.
Ik zet de vraag op opgelost :) .
Octafish bedankt voor de hulp.
 

Bijlagen

  • AantalBezoekenEnNachten.png
    AantalBezoekenEnNachten.png
    64,2 KB · Weergaven: 1
Terug
Bovenaan Onderaan