tabel splitsen in gerelateerde tabellen; probleem met lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

boender

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Berichten
5
hallo,

Ik probeer een tabel te splitsen in gerelateerde tabellen. Via een tabelmaakquery een nieuwe tabel gemaakt, via een bijwerkquery de sleutelvelden uit de nieuwe tabel in de oude tabel geplaatst. Werkt goed, maar alleen voor de records waarvan alle velden gevuld zijn. In dit geval gaat het om NAWvelden, als het om een naam zonder tussenvoegsel gaat, doet ie het niet.
Kan iemand me vertellen hoe dat komt en hoe ik het kan oplossen?

alvast bedankt!
Marije.
 
Als je een tabel splitst, heb je in de nieuwe tabel een verwijzing naar de oude, en niet omgekeerd. Het vullen van de nieuwe tabel doe je op basis van de velden uit de oude, dus dat zou altijd goed moeten gaan. Overigens doe ik het zelf een stuk luier: ik maak een kopie van de oorspronkelijke tabel, verander het sleutelveld (als dat een autonummerveld is tenminste) naar Numeriek, maak een nieuwe sleutel aan en verwijder vervolgens uit de nieuwe tabel de velden die weg kunnen, en uit de oorspronkelijke tabel ook. Dan heb je gegarandeerd de juiste gegevens overgezet.

Maar met een Toevoegquery zou het dus ook moeten kunnen. Stel eventueel de veldeigenschappen opnieuw in, misschien heb je per ongeluk een verplicht veld gemaakt van Tussenvoegsel. O.i.d. Een bijwerkquery heb je in deze situatie alleen nodig als je bij het toevoegen niet alle velden hebt toegevoegd, maar bijvoorbeeld eerst alleen het sleutelveld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan