• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabelkop retourneren op basis van meerdere criteria in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shady593

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2020
Berichten
3
Beste Excel-toppers,

Momenteel ben ik mij aan het verdiepen in de wondere wereld van Excel, maar loop ik toch tegen een probleem aan. Echter, ik ga er van uit dat hier functies genest voor moeten worden, maar de juiste combinatie kan ik echter niet achterhalen.

De context; ik heb een overzicht met het aantal vrije afspraakmomenten op basis van rayonnen. Nu wil ik per rayon de datum van het eerst mogelijke vrije moment bepalen. Hiervoor moet in de tabel eerst gezocht worden naar het bijbehorende rayonnummer, in de juiste rij de eerst voorkomende celwaarde >0 en vervolgens de datum die hierbij hoort. In de bijlage een voorbeeld, in werkelijkheid gaat dit om een groot aantal rayonnen en een lange datumrange.

Enige hulp zal fijn zijn, alvast bedankt!

Bekijk bijlage 356576
 

Bijlagen

  • 210331 Helpmij.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 21
  • 210331 Helpmij knipsel.PNG
    210331 Helpmij knipsel.PNG
    8,9 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Je hebt inderdaad een combinatie nodig van wat formules. Genest zou ik dat in dit geval dan weer niet echt noemen, maar what's in a name?
 

Bijlagen

  • 210331 Helpmij.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 25
Je gebruikt de tabel verkeerd. In een tabel zet je eenduidig data onder elkaar. Datums in de headerrow worden gezien als tekst en daar kan je vervolgens niet zoveel mee. In de bijlage een beter voorstel.
 

Bijlagen

  • 210331 Helpmij.xlsx
    17,6 KB · Weergaven: 21
Heren,

Dank voor de hulp, middels de combinatie van Index & Vergelijken kom ik tot de juiste waarden!

Enorm bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan