Tablet in auto schakelt automatisch uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

iDijkslag

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2014
Berichten
3
Beste forumleden,

Na enkele jaren van afwezigheid, heb ik nu jullie hulp weer even nodig.

Ik heb afgelopen weekend mijn autoradio vervangen. De oude radio is er uit en er is zo'n hippe tablet voor teruggekomen. Om specifiek te zijn: https://www.aliexpress.com/item/100...der_detail.order_detail_item.4.feb0f19coij1w1

De tablet zelf is, als ik het zo snel zie, een redelijk standaard ding om in auto's te plaatsen. Alles aan de tablet werkt overigens perfect. stuurbesturing, auto instellingen etc zijn allemaal zichtbaar. Overdag is het echt erg handig en fijn om te hebben.

Maar dan... In het donker schakelt het scherm gewoonweg uit. Het gaat alleen om het scherm. Bij het aandoen van de auto start de tablet wel gewoon op en begint ook spotify met spelen. Zelfs flitsmeister geeft nog meldingen als er iets aan de hand is. Maar geen beeld.

Ik heb mij gisteren een ongeluk lopen zoeken in alle instellingen, maar kon het niet vinden.
Het komt niet door het aandoen van de autolampen. Deze staan overdag ook aan en dit past wel de helderheid aan van het scherm, maar schakelt het niet uit.

Op de tablet staat het standaard bootfile. Ik ben zelf zo vrij geweest om een andere applicatie daarover heen te zetten, namelijk Car Launcher Pro.
Een fabrieksreset zal voor mij de eerstvolgende optie zijn, maar de auto is vandaag waarschijnlijk te laat thuis om dit nog te kunnen doen (duimen).

Heeft iemand op dit forum hier een vergelijkbaar artikel en/of de juiste instelling hiervoor? Ik ben er van overtuigd dat het een software-aanpasbaar ding is aangezien de tablet overdag wel gewoon naar behoren werkt.

Ik hoor graag van jullie!
 
Tablet has several power saving features which control when the screen dims or switches off.

Zou ik daar even naar kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan