• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst omzetten naar getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

freestyler2

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Berichten
63
Ik wil verticaal zoeken naar een bepaald getal. Tot zover zijn er geen problemen....
Het probleem zit hem in het feit dat ik wil zoeken naar een getal, in een deel van een zin en verticaal zoeken niet werkt op het moment dat het op zoek is naar "TEKST" waarde ipv "GETAL" waarde.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit het beste op kan lossen?

Een voorbeeld bestand zegt meer dan duizend woorden....

(simpelweg tekst naar kolommen gebruiken is niet de oplossing, kolom A moet gebaseerd zijn op een formule)
 

Bijlagen

  • voorbeeld-v1.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Zoek de verschillen;)

Code:
=--LINKS(B2;VINDEN.ALLES("-";B2;1)-2)
 
Thanks opgelost, wel klein beetje de formule van jou aangepast :)

"Vinden" gaf als resultaat #NAAM ik heb er dus maar "Vind" van gemaakt :))

Soms hoeft de oplossing helemaal niet moeilijk te zijn, blijkt....:thumb:

Danku!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

misschien mag ik een vraag over bovenstaand stellen, ben ik als newbie enorm mee geholpen.

Ik wil graag een kolom met tekst veranderen in getal om zo hiermee een berekening te kunnen doen. ben al ff aan t zoeken hoe ik dit moet doen.
maar als ik bovenstaand gebruik en dan in bijzonder de verticaal zoeken dan kan ik al tekstinhoud "1x" en "2x" laten veranderen in getal 1 of 2 :)
is dit omslachtig of ?

alvast bedankt voor de reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan