tekst springt ineens in. hoe verhelpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
als ik met een nieuwe alinea begin, start de tekst helemaal vooraan. De volgende regels springen echter allemaal in. Hoe kan ik hier een einde aan maken?
graag hoor ik.
dank alvast
 
Gezien de sectie, lijkt het me om Office Word te gaan.;)

@htil

Staat de afstand in de liniaal wel goed ingesteld?
 
jazeker, en nu, een paar alinea;s verder gaat het weer goed. maar ik krijg die ingesprongen alinea's niet goed...
 
Alinea selecteren en de liniaal verschuiven werkt niet?
 
zoals ik al aangaf verspringt de eerste regel niet. ga ik met lineaal aan de gang dan verschuift alles, ook de eerste regel en dat laatste is niet de bedoeling.
 
In de liniaal kun je zien of de eerste regel inspringt, en de rest niet (gewone inspringing) of de eerste regel tegen de kantlijn staat en de rest van de regel is ingesprongen (hangende inspringing). Zo te lezen heb je een hangende inspringing gemaakt, vermoedelijk door per ongeluk de sneltoets <Ctrl>+<t> in te drukken. Ik denk dan dat je een hoofdletter T wilde typen, en de verkeerde functietoets hebt gebruikt; je zou niet de eerste zijn.
Zodra je op <Enter> drukt maak je vervolgens een nieuwe alinea die de eigenschappen van de vorige meeneemt, dus ook hangend inspringend. Dus tot zover eigenlijk heel normaal...

Kijk goed in de liniaal, dan zie je het bovenste driehoekje tegen de kantlijn aan staan, en de onderste rechts ervan. Weghalen is simpel: zet de cursor aan het begin van de alinea (<Ctrl)+<pijl omhoog> bijvoorbeeld) en druk op <Backspace>. Daarmee haal je deze keer geen tekst weg, maar de alinea-instelling, zijnde in dit geval dus Hangend inspringen.
Of sleep met de muis het onderste driehoekje naar links.
 
heel goed uitgelegd en ook hoe dat zo ineens gekomen is. Dat zou eigenlijk altijd zo moeten. Zeer, zeer bedankt...

nog een vraagje: er overkomen mij vaker van dit soort zaken met word. steeds moet ik vragen of iemand weet hoe die dan op te lossen. zijn er echt geen goede handleidingen waarin je deze info kunt vinden?
 
Vast wel :) Alleen weet ik zo snel ook niet wat jij een goede handleiding vind. Ik ben nu bezig met een cursus Access voor beginners; ik zal eens nadenken over een handlinkje Word.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan