• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst uit rijen samenvoegen en doortrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomvoort

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2016
Berichten
12
Hallo,

Uiteindelijk heb ik een kolom met 252 namen die begint in A2 en loopt tot A253. De rijen zullen per maand worden aangevuld, maar ik ben opzoek naar een voorwaardelijke opmaak.

De volgende cellen wil ik samenvoegen.

A2 + A3
A4 + A5
A6 + A7
A8 + A9 + A10
A11 + A12 + A13
A14 + A15
A16 + A17
A18 + A19

Hiervoor heb ik de formule =TEKST.SAMENVOEGEN(A2; " & "; A3) tot en met =TEKST.SAMENVOEGEN(A18; " & "; A19) gebruikt in Kolom D.

De volgende sectie begint op A20 en loopt t/m A37. Daarna A38 t/m A55 enz.

Is het mogelijk een wijziging in de formule aan te brengen, waardoor ik de formules die nu weergeven zijn in Kolom D kan doortrekken? Als ik dit nu doe, klopt het celbereik per formule niet. Of is er een eenvoudigere methode?

Groet,
Tom
 

Bijlagen

  • Voorbeeldtom.xlsx
    14,2 KB · Weergaven: 40
Deze manier van werken kun je nooit goed automatiseren, omdat je de gegevens niet goed invoert. De ene keer wil je 2 namen hebben, de volgende keer 3. Als je de namen in kolommen neerzet, kun je simpel de cellen uit dezelfde rij halen en ben je gelijk klaar. Het type zet je dan in Kolom A, en voor de tripeltten vul je dan de namen in bij B, C en D. En je formule wordt dan:
Code:
[FONT=Courier New]=B3 & " & "& C3 & ALS(A3="tripletten";" & " & D3;"")[/FONT]
En inderdaad: je hebt geen functie nodig :).
 
Terug naar de oorspronkelijke vraag: zet iets in C1, selecteer D2 t/m D37 en dubbelklik de vulgreep (dat kleine blokje helemaal rechtsonder in de selectiemarkering).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan