• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstveld op Formulier maakt gekoppelde cel niet echt leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
439
Hallo Helpers,

Dankzij heel wat hulp van jullie doet mijn programma inmiddels wat het moet doen, op een probleempje na.
We hebben een pallet met product A, een met product B, etc. Die producten worden eraf gehaald en door elkaar geladen op nieuwe pallets, die dus de drie producten door elkaar bevatten.
Van de oorspronkelijke pallets en van de nieuw geladen pallets worden de barcodes gescand en opgeslagen op een apart werkblad.

Bij de keuze voor 2x2, 2x3 en 2x4 pallets gaat alles goed. Er móéten immers 4, 6 of 8 codes gescand en opgeslagen worden. Lege velden tekstvakken komen op het formulier niet voor.
Bij de vrije keuze mogen er op het formulier ook tekstvelden leeg blijven.
Ook dan worden de codes netjes opgeslagen op het aparte werkblad en kan ik de regels met een leeg veld (in kolom C of J) verwijderen met de opdrachtknop.

Maar: als ik bij vrije keuze per ongeluk een barcode scan, en daarna het tekstveld leeg maak en Bevestig, zou het betreffende veld leeg moeten zijn en dus wit moeten worden weergegeven.
Het is echter groen (ten teken dat er iets in dat veld staat) en dat het veld "OK" is en dus opgeslagen kan worden.
Als nu alles opgeslagen is staan de regels ogenschijnlijk net zo op het aparte werkblad met de codes, maar nú kan ik de regels met die (eerder groene) velden níét meer verwijderen.

Het heeft me al vele hoofdbrekens gekost om die velden "echt" leeg te krijgen, maar het is me nog steeds niet gelukt.
Kan iemand mij de gouden tip geven?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
Ger

p.s. De barcodes beginnen allemaal met 000871073940, dus als je het programma test is het handig om de waarde van cel E9 op het scanscherm even te selecteren om die selectie als eerste 12 cijfers te plakken in de tekstvakken op het formulier.

Bekijk bijlage Test_v6.6.xlsm
 
Suggesties:

Code:
Sub M_KleurenInstellen()
    sn = Array(RGB(255, 255, 255), RGB(102, 102, 153))
    For Each it In Controls
       If TypeName(it) = "TextBox" Then
          it.BackColor = sn(0)
          it.ForeColor = sn(1)
       End If
    Next
End Sub

Code:
Private Sub cmd_AnnulerenVrij_Click()
    Unload Me
End Sub

De weggelaten code is overbodig.

Vermijd uitroeptekens in userforms/berichtenvensters: je toont je een schreeuwlelijk.
 
Laatst bewerkt:
Hallo snb,

Bedankt voor je tips.
Die code is alvast pure winst.
Ik zie dat soort codes vaak voorbijkomen en dan lijkt het heel simpel.
Maar om het dan op het juiste moment ook toe te passen is vaak nog wat anders.

En ik ga de uitroeptekens eruit halen.
Zelf zie ik dat niet zo, maar ik begrijp dat het in internetgebruik wel zo geïnterpreteerd kan worden (van hoofdletters wist ik het wel).

Heb je nog een idee voor het leeg krijgen van die velden?

Groetjes,
Ger
 
Ik heb nu ook nog eens geprobeerd om de oplossing van deze
HTML:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/208476-Tekstvak-leegmaken
toe te passen.
Echter ik krijg het tekstvak niet meer leeg als ik eenmaal een gescande barcode uit dat tekstvak gewist heb.

Ik zie het echt niet meer zitten met die velden die maar niet leeg te krijgen zijn.
 
Ik heb geprobeerd het probleem nog wat zichtbaarder te maken.

Ik heb wat pallets "gescand" (handmatig ingevoerd natuurlijk). Dit is te zien als je klikt op Scannen (vrije keuze).
Als je nu klikt op Bevestigen dan worden alle codes netjes goedgekeurd (groen)
Maar klik je nu nog eens op Scannen (vrije keuze) en wist dan een van de tekstvelden (maakt niet uit welk).
Klik je nu op Bevestigen dan worden de codes nog steeds allemaal goedgekeurd, maar óók die code die net gewist is.
Die zou allereerst al wit moeten zijn, maar kennelijk ik ook de gelinkte cel in kolom A (A11 t/m A22) niet leeg.
De andere cellen zijn ook niet meer leeg trouwens, dus dat is ook al raar.
En verder: klik je één keer op Alles Leegmaken dan blijken de cellen A11 t/m A22 niet leeg te zijn.
Klik je een tweede keer dan zijn ze wel leeg. Hoe kan dat nou weer.

Bijgaand nogmaals het bestand, nu deels ingevuld.

Bekijk bijlage 312319
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan