• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen aantal als Datum B kleiner= datum A per maand per soort

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
429
Goedemorgen,

Kolom A Kolom B Kolom C Kolom D Soort
rij 1 2-4-2014 1-4-2014 14-4-2014 10-4-2014 Steigerwerk
rij 2 10-4-2014 8-4-2014 15-4-2014 14-4-2014 Isolatie
rij 3 14-4-2014 2-4-2014 4-4-2014 6-4-2014 Steigerwerk

Hoe kan ik tellen als de soort = steigerwerk en Kolom D <= Kolom C

Het doel is om te weten per soort hoeveel keer het voorkomt dat kolom D <= dan kolom C. In bovenstaand voorbeeld komt dit 1 keer voor.

Zie verder meer regels in mijn excel bestand.

Ik ben benieuwd of zoiets mogelijk is.
 

Bijlagen

  • April.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 58
Wim,

volgens mij lukt dat met somproduct, zie bijlage
 

Bijlagen

  • April (hs).xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 105
Haije,

Ik zit alleen nog nu met probleem dat het maand nummer in de meerdere jaren voorkomt. Dus misschien kan ik beter ergens ingegeven bijvoorbeeld 01-04-2014..30-04-2014?
 
Wim,

Gewoon het zoekjaar ook invoeren. Het kan overigens ook met aantallen.als.
 

Bijlagen

  • April (rdg).xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 114
Rob,

Groen gemarkeerd had ik ook al wat gedaan met begin datums

Ik heb nog wat vragen aan u.

Hoe heeft u dat gemaakt met die jaar aanduiding? Hier bedoel is dit gegevens validatie gedaan. Dat je kan klikken om door jaren te scrollen?
Zou u nog wat uitleg willen geven over u aantal.als formule
 

Bijlagen

  • April (rdg)_Bewerkt.xlsx
    14,7 KB · Weergaven: 112
Laatst bewerkt:
Wim,

Naast jaar staat een kringveld: ontwikkelaars - invoegen

Code:
=AANTALLEN.ALS(D14:D32;">="&DATUM(H23;K23;1);D14:D32;"<"&DATUM(H23;K23+1;1);E14:E32;"steigerwerk";D14:D32;"<"&C14:C32)
Code:
D14:D32
wordt twee keer vergeleken met een datum, namelijk groter dan 1 april en kleiner dan 1 mei en voor de rest wijst het zichzelf.
 
Wim,

Naast jaar staat een kringveld: ontwikkelaars - invoegen

Dat figuur kan ik ook invoegen. Maar waar zie ik de inhoud die er aan gekoppeld is. Ik zie niet in waar de tabel vandaan komt voor de jaren? Of is dit via een macro?
 
Wim,

Rechter muisknop: Besturingselement opmaken. Zie bijlage voor een mogelijke invulling.
 

Bijlagen

  • Map1 13-5-2014 150648.jpg
    Map1 13-5-2014 150648.jpg
    56,4 KB · Weergaven: 100
Rob,

Super en weer wat geleerd nooit geweten. Gaat mij zeker van pas komen.
 
Wim,

Graag gedaan. Kun je de vraag nog even op opgelost zetten?
 
Rob,

Volgende week dinsdag heb ik een afspraak met een aantal collega's mogelijk komen er dan wel vervolg vragen. Als ik hem nu op opgelost ga zetten kan ik hem dan weer opnieuw opnenen?

Ik vind het lastig om meerdere criteria op te geven en die dan te tellen.

In het oorspronkelijk model staan natuurlijk meer kolommen. Normaal gesproken begin ik gelijk met draaitabellen maar dit is hier niet mogelijk. Ik moet nu iets nabouwen om zo bestaande grafieken in stand te kunnen houden.

In de huidige vraagstelling wilde ik het aantal weten maar ik wil bijvoorbeeld ook nog hetzelfde weten alleen dan nog met een bedrag. Ga ik dan kiezen voor som.als? Er komt nog een vraag idem start vraag alleen opbrengst als project is gereed. Dan staat er in een kolom ja bij gereed.
 
Wim,

Ik sta op het punt weg te gaan. Maar kijk eens naar sommen.als, dan kun je zoals bij aantallen.als meer criteria gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan