Ter informatie: Apple heeft software-noodpatches gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ter informatie.

Apple heeft als noodreactie beveiligingsupdates uitgebracht

Wat is er gebeurd?

Apple heeft software-noodpatches gemaakt voor twee beveiligingslekken die eerder zijn gebruikt om iPhones, iPads en Macs te hacken. Als misbruik wordt gemaakt van een van deze kwetsbaarheden, kunnen cybercriminelen volledige controle over je apparaat krijgen.

Wat moet je doen?
Controleer als Apple-gebruiker of je apparaten en software up-to-date zijn en of de laatste patches zijn toegepast.
 
Das al 1 week geleden, een eeuwigheid in IT-land... ik was al bijna vergeten dat ik ze geïnstalleerd heb....
Gebruikers krijgen toch zelf een melding? Op mijn Iphone iig wel....
Heb je mogelijk een week gewacht? Niet aan te raden ze brachten deze echt niet voor niets als extra update uit.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een erg negatieve reactie en daar zit ik niet op te wachten!

Ik heb helemaal geen Apple-produkten. Ik denk wel dat er miljoenen gebruikers zijn en die zijn niet allemaal even zorgvuldig als het om beveiliging gaat. Ik denk, ik stuur dit bericht dan even door. Ieder slachtoffer van criminelen is er één minder.
 
Blijkbaar ontbreekt bij jou de kennis dat mensen die IOs draaien daar al op gewezen worden? En zolang je hem niet installeert blijft er een opvallende zichtbare melding staan bij de app van de Instellingen.
Hopelijk heb ik jou hier met een klein beetje kennis verrijkt omdat je zelf geen Apple producten hebt.

Wat wel handig is, houd je shortlists bij van andere software die niet zo'n melding doen? En om die dan hier onder de aandacht te brengen? Das een stuk effectiever.:thumb::cool:
 
Beetje respect voor elkaar.

Ja route99, ik als Apple gebruiker weet dat ook wel. Maar zoals Senso al aangeeft zijn er vaak heel veel mensen digibeet en doen niets of weinig met aangeboden informatie.
En als jou bijdrage alleen maar bestaat uit het afzeiken van mede forumleden, lijkt het mij beter dat je helemaal niets meer post op dit forum.
Want je degenererend uitlaten over andere leden zit echt niemand, maar dan ook niemand op te wachten.
 
En we houden de kerst gedacht er wel bij?
Respect naar elkaar en niet als een dolle stier voor het toetsenbord gaan zitten en maar mopperen.
 
Mss is er per Operating System (MacOs, Windows 10 en 11, etc) een topic te openen en om daarin de recente updates structureel te vermelden.

Als een bepaalde groep reageerders zich echt zorgen maakt om de digibeten dan zou het voor mensen uit de groep die hen op dat gebied wil helpen wel een hele nobele kerstgedachte zijn om die handschoen op te pakken en zo'n topic voor zijn/haar rekening te nemen. Maar ook zonder kerstgedachte mag iemand dat oppakken ;) .

Zo'n topic goed onderhouden zou ik nl wel een prima verdienste vinden van die persoon. Immers de kracht zit hem ook in de gestructureerde herhaling van zo'n actie.

Het maar heel af en toe vermelden dat er een update is geweest of aankomt imho een actie die de digibeet imho geen zekerheid op continuïteit biedt voor zijn/haar mogelijke probleem m.bt. het in de gaten hebben van een recente update.

Fijne dagen een gezond en vrolijk 2023.
 
In het verleden was er wel een forum met een sectie die updates, upgrades, patches aankondigde en behandelde. Maar hiervoor was blijkbaar onvoldoende interesse. Nu ontbreekt ook vaak de noodzaak, mede omdat er programma's kwamen die automatisch gingen updaten en programma's die met meldingen kwamen. O.a. Glary Utilities en Norton e.a. hebben nu ook een tool die aangeeft welk programma nog geüpdatet kan worden met een risicofactor.

Als ik een bericht geef met de aanhef Ter informatie dan doe ik nooit bij alle updates maar er stond noodpatches en er is gevaar voor de gebruikers. Dat neem ik dan aan. Het is niet mijn bedoeling dat mensen gaan reageren op een dergelijk bericht, immers het is geen discussiepunt maar gaat simpel om het feit mensen op de hoogte te brengen van een mogelijk risico/gevaar. Een moderator kan altijd beoordelen of een dergelijk bericht gewenst is. Verwijdering vind ik prima.

Bijlage voorbeeld software-updater. Nadeel vind ik altijd dat het risico bij updates bestaat dat bepaalde altijd gebruikte functies plotseling kunnen ontbreken. Zeer vervelend en lastig.

Software-updater.jpg
 
Laatst bewerkt:
In het verleden was er wel een forum met een sectie die updates, upgrades, patches ..... Nu ontbreekt ook vaak de noodzaak, mede omdat er programma's kwamen die automatisch gingen updaten en programma's die met meldingen kwamen. Verwijdering vind ik prima.
T.o.v. verleden is het dan ook iig handig om een duidelijk doel te hebben en dat continuïteit te geven, die boodschap ontbrak er compleet.
Op diverse fora's wordt er op het roeptoeteren van iets als dit zonder een verdere bijdrage dan ook op gemodereerd en daar sta ik wel achter.
je had er zelf ook wel vrede mee als het door een moderator verwijderd zou worden.

Ik probeer zelf zulke "toch wel wat lege topics/mededelingen" te vermijden. Het lijkt me geen effectieve aanpak om zoiets maar random te roepen.
 
Ja, goed. Jij blijft maar zeer negatieve kwalificaties geven. 'Roeptoeteren' en 'lege topics/mededelingen' slaat nergens op. Mijn intenties zijn goed en in mijn andere topics heb ik altijd het beste voor met de mensen en ik help graag, kom met adviezen, suggesties en oplossingen en dat doe jij ook, dus ik begrijp niet waarom jij nu zo negatief moet reageren. Ik denk dat mensen fouten kunnen maken, zaken kunnen vergeten, dus als ik dan incidenteel een 'Ter informatie' mededeling doe met de bedoeling slachtoffers te voorkomen, vind ik daar niets mis mee.
 
Moet ik nu op kerstavond nog mijn toetsenbord van mijn laptop gaan gebruiken om als scheidsrechter te gaan optreden?
nee toch.....
waarom kunnen we het niet lief houden?
of misschien wel beter zet ik een slot op dit topic....
Bezwaar.....laat het mij weten hoofdmoderator@helpmij.nl is het mail adres.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan