Thunderbird en exchange?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Je zult aan mijn formulering merken dat ik me op totaal onbekend terrein begeef.
Ik gebruik naar alle tevredenheid thunderbird om mijn mail te beheren.
Ook die van het werk: outlook office 365.
Nu is er een mailbox account aan mijn en aan enige andere personen gekoppeld geworden.
Hier haak ik af. Ik heb het woord exchange horen vallen.
Ik heb dit bekeken : https://helpdesk.ugent.be/email/en/exchange_shared.php maar daar kom ik niet uit.
Enig idee hoe ik die mail bij thunderbird kan verwerken?
Ik werk met win 10 en de laatste versie van thunderbird. Is tegenwoordig moeilijk om niet de laatste versie van thunderbird te gebruiken. Wordt regelmatig automatisch geupdated.
Alvast bedankt voor de moeite van het lezen.

Rob
 
Thunderbird ondersteunt geen Exchange ActiveSync (EAS)
Mag ik dat een beetje raar vinden gezien het volgende? exchange staat standaard aangevinkt.
outlook.JPG

Als ik nu eens wist wat ik in domain/username zou moeten invullen. Misschien zou dat helpen?

Verder is de discussie in 2017 gevoerd. Zouden er geen nieuwe ontwikkelingen zijn nu 2 jaar later?
 
Ook die van het werk: outlook office 365.
Nu is er een mailbox account aan mijn en aan enige andere personen gekoppeld geworden
Lijkt me typisch iets wat de IT-collega's van jouw werk je mee moeten helpen.

Als ik jou 2 plaatjes zie en de onderste geeft IMAP aan, vind ik het wel vreemd dat bij het bovenste plaatje Exchange wordt gebruikt en niet IMAP...
Maar verder ontbreekt er info die jij als leek nit kunt verstrekken over jouw werk mail, dus naar de IT collega's.
 
@route99
Helemaal ongelijk heb je niet. Maar onze lokale IT man weet veel, t.o.v. mij zéér veel. Is zéér behulpzaam, maar dit is ook voor hem zo specifiek en gaat buiten zijn werkveld om dat hij me niet kan helpen
Maar ik zoek verder.
 
Als ik nu eens wist wat ik in domain/username zou moeten invullen. Misschien zou dat helpen?

Bij Gebruikersnaam invullen jouw werk e-mailadres, bij een organisatie is normaliter het toegekende werk e-mailadres aan de medewerker van de organisatie, is dus: jouw werk e-mailadres.

Schermafbeelding 2019-09-30 om 09.50.55.jpg

Wachtwoord: het wachtwoord dat je gebruikt om in te loggen op het werk.


route99 heeft gelijk, jouw werkgever heeft de taak om voor de medewerker te regelen/zorgen, dus ook jouw IT collega’s.

Helemaal ongelijk heb je niet. Maar onze lokale IT man weet veel, t.o.v. mij zéér veel. Is zéér behulpzaam, maar dit is ook voor hem zo specifiek en gaat buiten zijn werkveld om dat hij me niet kan helpen

Wat je hebt verteld vind ik vreemd en is een zwakke argument. Dan moeten ze maar op cursus gaan. Als een organisatie wijzigingen voert zoals in dit geval, dan hoort de organisatie de medewerkers opleidingen/cursussen aan te bieden.


Een eenvoudiger manier is via microsoft office 365 login portal inloggen, dan is het probleem met Exchange account invoeren in Thunderbird 'opgelost'.
 
De werkgever heeft bepaald dat er alleen met office 365 gewerkt wordt en ondersteund wordt. Al het andere is voor eigen risico en wordt niet ondersteund. Onze IT'er ziet dat een stuk breder en helpt waar hij kan maar weet ook niet alles.
Mijn persoonlijke voorkeur is het gebruik van thunderbird. Vandaar.
 
Laatst bewerkt:
Het is dan toch gelukt. Wel met behulp van de systeembeheerder
thunderbird Screen Shot 10-05-19 at 12.26 AM.JPG

Aan de gegevens van het bovenste plaatje kan ik niet komen, maar mbv. de systeembeheerder wel

Dat in het 2de plaatje ingevuld en hij deed het.
Bij de uitgaande sever controleren op dat er NIET bij staat.
 
Zo een interface is mij ook onbekend, maar ik ben ook geen systeembeheerder op het werk, wel thuis maar daar heb ik geen Office 365 omgeving opgezet.
Fijn dat het opgelost is.:cool:
Soms is het goed om te erkennen dat je er echt een pro op zo een gebied nodig hebt, zoals hier.
 
Ja, precies. Iemand die vraagt kan vaak geholpen worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan