• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd en datum wijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

kees130

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Berichten
41
Heren,

Ik heb een excel bestandje gemaakt en zou willen weten of ik de waarden van datum en tijd zonder dat hij zich aanpast aan de huidige tijd in een cel kan krijgen.

Zie bestand. De vraag luidt:

Als ik in F1 "B" invul zet hij in G1 de huidige tijd en in H1 de huidige tijd, Ik heb een macro gevonden dat de tijd en datum zich niet aanpast. Kan iemand kijken of dit macro klopt?

Ten tweede zou ik willen dat als ik F1 wijzig in "C" dat de cellen G1 en H1 niet veranderen -dat ze zich niet aanpassen aan de huidige datum & tijd.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Bedankt voor jullie tijd en inzet!
 

Bijlagen

  • Tijd en datum.xls
    27 KB · Weergaven: 35
kees130,

Als ik in F1 "B" invul zet hij in G1 de huidige tijd en in H1 de huidige tijd, Ik heb een macro gevonden dat de tijd en datum zich niet aanpast. Kan iemand kijken of dit macro klopt?
Ten tweede zou ik willen dat als ik F1 wijzig in "C" dat de cellen G1 en H1 niet veranderen -dat ze zich niet aanpassen aan de huidige datum & tijd.
1. Volgens mij werkt de macro niet, ik zie niet hoe deze wordt geactiveerd.
2. Ik denk dat dit met VBA moet. Er stan immers formules in de cellen G en H.
Je wil dus een formule gebruiken maar er mag niets veranderen. (tegenstrijdig)
 
kees130,


1. Volgens mij werkt de macro niet, ik zie niet hoe deze wordt geactiveerd.
2. Ik denk dat dit met VBA moet. Er stan immers formules in de cellen G en H.
Je wil dus een formule gebruiken maar er mag niets veranderen. (tegenstrijdig)

Goedemorgen Wim,

Op dit moment past de tijd zich aan de huidige tijd als ik de status van de cel F wijzig. Wat ik wil is dat de tijd (en datum) blijft staan als er iets verandert in F.

Dus wat je in je 2. punt bedoelt is wat ik vraag.
 
kees130,

Op dit moment past de tijd zich aan de huidige tijd als ik de status van de cel F wijzig. Wat ik wil is dat de tijd (en datum) blijft staan als er iets verandert in F.
Je zal dan de formule weg moeten halen, dan blijft het staan als je iets veranderd in F.
 
kees130,


Je zal dan de formule weg moeten halen, dan blijft het staan als je iets veranderd in F.

Ik wil de formule graag weghalen, maar ik wil wel dat als er iets in F wordt gevuld dat er dan in G de datum en in H de tijd ingevuld wordt. Deze moet dan ongewijzigd blijven.
 
Met een formule is dit niet mogelijk, een formule reageert altijd op de ingevulde data. Behalve als je uitvinkt dat hij niet automatisch de formules moet berekenen. Wanneer je dan wil dat de formule iets berekend kun je de cel aan klikken in de formule balk op klikken en dan enter, op deze manier berekend de formule alleen die cel en de rest blijft staan. Beetje omslachtig denk ik maar misschien helpt het je.

En anders word het denk ik een macro, maar daar heb ik helaas nog niet zoveel verstand van.

Groetjes Tom
 
Met een formule is dit niet mogelijk, een formule reageert altijd op de ingevulde data. Behalve als je uitvinkt dat hij niet automatisch de formules moet berekenen. Wanneer je dan wil dat de formule iets berekend kun je de cel aan klikken in de formule balk op klikken en dan enter, op deze manier berekend de formule alleen die cel en de rest blijft staan. Beetje omslachtig denk ik maar misschien helpt het je.

En anders word het denk ik een macro, maar daar heb ik helaas nog niet zoveel verstand van.

Groetjes Tom

Bedankt Tom.

Weet iemand hier een macro voor misschien?

Ik ben nog steed op zoek, maar als er dus een verandering in F plaatsvindt dan wordt de tijd ook aangepast naar de huidige tijd.

Stel:

Ik heb om 07:00 uur B gezet in F, als ik deze één uur later wijzig in C dan moet er 07:00 blijven staan in H en niet 08:00.
 
Bedoel je het zo?

Als je in bijgevoegd bestand iets wijzigt in de F-kolom dan wordt in de kolommen G en H de datum en tijd neergezet.
Wijzig je daarna dezelfde cel in de F-kolom dan blijven de kolommen G en H ongewijzigd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Tijd en datum.xls
    41 KB · Weergaven: 32
Bedoel je het zo?

Als je in bijgevoegd bestand iets wijzigt in de F-kolom dan wordt in de kolommen G en H de datum en tijd neergezet.
Wijzig je daarna dezelfde cel in de F-kolom dan blijven de kolommen G en H ongewijzigd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Dit is precies wat ik bedoel!

Hartelijk dank Roncancio (en de rest)!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan