Timer functie in Access-formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

RadboudAKF

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Berichten
219
Dag Forum,

Ik heb een formulier dat ik met een tijdsinterval wil laten vernieuwen. Omdat gebruikers (in dit geval LEZERS, dus geen SCHRIJVERS) dit scherm de hele dag open hebben staan heb ik een knop gemaakt waar deze gebruikers bij behoefte gegevens vernieuwen. Fraaier zou ik het vinden als het scherm zich automatisch vernieuwd met een bepaalde tijdsinterval .... bijvoorbeeld een kwartier.

Ik heb nog nooit met de Timer gewerkt. Ik zie bij de eigenschappen van het formulier de opties: Bij Timer én een Timerinterval.

Na een beetje 'googelen' ben ik er nog niet helemaal uit. (ik vind de voorbeelden nogal verwarrend)

Hoe zorg ik er nu voor (met een VBA-scriptje) dat mijn formulier zich ieder kwartier ververst?

Liever gebruik ik geen MACRO (dat heeft een bekend forumlid mij inmiddels afgeleerd !).

Groet,

Jan
 
Je hebt ze allebei nodig op je formulier, waarbij de interval in seconde/1000 wordt uitgedrukt, dus het getal 5000 is 5 seconden. de gebeurtenis Timer voert de daar ingestelde handelingen uit op de timer tick. In jouw geval is het een kwestie van een requery op het formulier denk ik, of een refresh.
Code:
Private Sub Form_Timer()
    Me.Refresh
End Sub
 
Dank ... het is gelukt.

Ik had niet goed door dat het hier milliseconden betreft.

Groet ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan