• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Timer in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmy75

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2008
Berichten
9
Hallo,

Ik heb al redelijk wat artikelen gevonden over de werking van de timerfunctie binnen excel, helaas heeft dat er nog niet helemaal geholpen om mijn probleempje op te lossen.

Het volgende zou ik willen doen, ik heb een planning gemaakt in excel, deze planning is gedeeld zodat we er met meerdere mensen in kunnen werken, en er is een PC met een scherm waarop de planning alleen maar zichtbaar gemaakt voor onze collega's.

Ik wil graag een timer toepassen om de werkmap op de diverse pc's sneller op te slaan zodat deze ook sneller zichtbaar is op het scherm voor de collega's.

Eigenlijk hoeft de timer alleen maar om de 60 seconden de werkmap op te slaan. en dat steeds maar weer tot de werkmap gesloten word.

Wie kan mij helpen?

Groet, Tim
 
Tim,

Probeer het volgende programmaatje eens uit.
Open het programma en activeer de macro.

suc6 rmee
 

Bijlagen

  • Autosave every minute.xls
    20,5 KB · Weergaven: 135
Super!!

Ik heb het bestandje net geopend en zie het inderdaad werken, de VBA code ga ik morgen proberen in het planningstooltje wat ik gemaakt heb, maar dit is wel precies wat ik bedoelde.

Top dank je wel.!!

Gr. Tim
 
Nog niet opgelost

@supermeeuw,

Ik heb de VBA code uit jou bestandje in mijn bestandje gezet, dit gaat allemaal goed als ik het bestand niet gedeeld heb staan en het dus alleen op mijn pc open heb staan dan word de werkmap netjes opgeslagen, echter als ik de planning dan op het netwerk zet en gedeeld maak dan slaat ie het nog steeds op op mijn pc maar als ik het op een andere pc ook open dan word het daar niet opgeslagen.

Is het normaal dat er maar 1 PC wel opslaat?

Gr. Tim
 
Het kost al moeite om mijn nick goed te schrijven en met de VBA zit het ook niet snor.

Als je in de VBA had gekeken staat daar ACTIVEWORKBOOK.SAVE

Dat betekent dat hij hem opslaat waar jij hem vandaan geopend hebt.

Wil jij hem elders op laten slaan zul je dit wel moeten opgeven anders gebeurd dat niet.

gr. SUPERZEEUW
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geachte SuperZeeuw

Mijn voltallige en diepste excuses, snel lezen en snel typen levert fouten op.

Ik heb het inmiddels helemaal werkend. Ik weet niet waar het fout gegaan was, maar na het nog een keertje in mijn excelsheet gezet te hebben werkte het wel. Inmiddels kunnen we met zn 4en tegelijk in een planning gluren die elke minuut op elk scherm geupdate word.

Dank u wel SUPER....Zeeuw.
 
Timmy75,

Haast en spoed is zelden goed, excuses aanvaard.

Mooi dat je het werkend hebt gekregen, succes ermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan