Toegang tot bestanden Freecom Network Storage Center

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
471
Beste,

Heeft iemand ervaring met een Freecom Network Storage Center, en hoe ik bij de media kom welke zich op de harddisk bevindt?
Ik heb deze NAS nl. van een goede kennis van mij gekregen welke hier zijn foto verzameling op heeft staan maar hij kon niet meerbij de media.

De schijf draait wel en aan het lampje op de NAS is het knipperen ook te zien dus er is wel harddisk activiteit.
Het inloggen op de NAS via de webbrowser middels adres 192.168.178.18 gaat ook prima maar dan kom ik in het configuratiemenu van de NAS.

Bij het hoofdstuk Information is het volgende te zien:

Device
Product Freecom Network Center
Firmware Rev933-13a
System-ID 0BD7C06DA940

Network
Device Name NetworkCenter
Workgroup
IP Address 192.168.178.18
MAC Address ..:..:..:..:..:..
Default Gateway 192.168.178.1
Speed 1000Mb/s

Disk
Drive Status OK
Percentage Free 86%
Total Space 1,394.7 GB
Available Space 1,209.5 GB


De data staat er dus nog wel op, maar hoe kom ik bij de data?

Kan iemand mij hierin adviseren?

Dien ik het hele ding opnieuw te configureren om bij de bestanden te komen?

Volgens de manual dient Windows verkenner geopend te worden en dient het IP adres in de adresbalk getypt te worden.
Daarna dient de mappen en bestandenstructuur welke zich op de harddisk bevindt afgebeeld te worden. Maar in mijn geval verschijnt niet de mappen en bestandenstructuur maar kom ik weer in het configuratiemenu.

ook heb ik geprobeerd om in het configuratiemenu de volgende keuze te maken: Update Device/Workgroup Names
Maar zodra ik deze aan klik krijg ik het volgende bericht:

A Serious Error has Occurred

Error Code:: f00000

A fatal error occurred. Please check the logs..

Please try again


Ik heb al gekeken of er een mogelijkheid was om de HDD uit de behuizing te halen (en deze in een externe gewone HDD behuizing te zetten) maar dat gaat niet omdat deze hermetisch afgesloten is.

Alvast bedankt voor uw reactie \ advies.

Mvrgr. Mark
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie Edmoor !! Ik ga ermee aan de slag.

Grtz. Mark
 
Bedankt voor je snelle reactie Edmoor !! Ik ga ermee aan de slag.

Grtz. Mark

Ik heb via jou link geprobeerd om de data op de harddisk te benaderen maar zonder succes. Het lijkt erop dat er iets in de interface defect is.
Aangezien de data (200Gb) van emotioneel grote waarde is (foto's, films etc.) wil ik deze iig proberen te redden.
Echter... deze schijf is alleen te benaderen via Linux. Nu ben ik al bezig geweest om een PC van een installatie van Ubuntu te voorzien en ben ik ook gestart om deze gegevens te kopieëren naar een NTFS schijf maar dit gaat zó tergend langzaam dat ik deze actie geannuleerd heb. Hij geeft nl aan dat voor het overzetten van deze gegevens 120uur nodig is en na 2 pogingen (met vastlopers) en 4 dagen kopiëertijd was er nog maar 12Gb aan data gekopieërd.
Is er een andere mogelijkheid om data van een Linux schijf te benaderen en over te zetten? (bv als externe harddisk aan een NAS server ofzo?) Of zijn er andere eenvoudige soft- of hardware toepassingen? Ik ben zelf onlangs met ext2fsd (onder Windows 7) aan de slag gegaan maar kon hiermee de data niet benaderen.

Alvast bedankt voor uw reactie.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is UFS Explorer iets voor je. In het verleden zijn er door diverse mensen om mij heen goede resultaten gehaald met het recoveren van data van NAS-schijven.
Naar wat mij is verteld beschikken zij ook over een excellente helpdesk...misschien het proberen waard..?
 
Misschien is UFS Explorer iets voor je. In het verleden zijn er door diverse mensen om mij heen goede resultaten gehaald met het recoveren van data van NAS-schijven.
Naar wat mij is verteld beschikken zij ook over een excellente helpdesk...misschien het proberen waard..?

Bedankt voor je snelle reactie Scrapheap !!
Ik zal eens kijken of met UFSexplorer wel wil lukken.
 
Mijn pc draait nu vanaf zaterdagmiddag en is nog steeds bezig om middels UFS Explorer de gegevens over te zetten. Dit betreft 200Gb. Dit gaat dus wel enorm traag. Is dat normaal? De applicatie geeft niet aan wat de resterende benodigde tijd.
 
Ik heb werkelijk geen idee, maar je zou de helpdesk eens om opheldering kunnen vragen..?
Zelf heb ik UFS Explorer nog nooit gebruikt / hoeven gebruiken maar heb er goede berichten over gehoord van mensen die het wel nodig hadden bij NAS recovery.
Zover mij bekend is het in 1 enkel geval van de ruim 15 niet gelukt maar de reden daarvan weet ik niet :eek:
 
Hoi Scrapheap. Het probleem is niet dat het niet lukt hoor want de overdracht gaat prima, maar duurt wel enorm lang. Dit terwijl beide externe hd's via USB 3.0 aangesloten zijn. Ik begin zag ik wel dat geschatte tijd rond de 115uur zou liggen om 200Gb over te zetten en hoopte dat dat bijgesteld zou worden maar ik krijg nu geen tijdsindicatie meer te zien. Daarbij durf ik het proces nu niet zo goed meer te stoppen omdat ik bang ben dat er dan data achter blijft welke niet veilig gesteld is. Zit er niks anders op dan toch maar te wachten. Waren in totaal 15800 files dus zal nog wel een aantal dagen duren. Hopelijk treedt er in de tussentijd geen bug op.....
 
Laatst bewerkt:
Afbreken zou ik in deze fase niet doen, wat gered is, is gered maar wat op het moment van afbreken loopt wordt dan onbruikbaar.
Aan de andere kant is het zonde van de tijd die reeds verstreken is natuurlijk. Als jij het waard vindt om de pc nog een dag of wat te laten draaien zou ik dat zeker doen.
Recovery is over het algemeen een tijdrovend proces en vaak is het dan nog de vraag of de ge-recoverde data daarna nog bruikbaar is.
Maar zoals gezegd: een mailtje naar de helpdesk omtrent de snelheid en de reeds verstreken tijd kan wellicht opheldering bieden..?

Hier draait een Synology DS412+ met 9 Tb aan boord...tot op heden al 3 jaar probleemloos ( afkloppen...nock, nock )....maar gelukkig staat er niet echt data op wat dusdanig belangrijk is dat het "onmisbaar" is.
Daarbij heb ik van de meest belangrijke data backups op andere schijven ( in m'n hoofd-pc zit ook nog 6 Tb opslag ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan