Toetsenbord laptop: spatie, enter en backspace werken vaak niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

knorretje84

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2007
Berichten
42
Beste Helpmij forummers,

Sinds enkele weken doet het probleem zich voor dat van het toetsenbord van mijn laptop de toetsen spatie, enter en backspace het alle drie tegelijk niet doen. Na enige tijd werken ze dan ineens alle drie weer wel, om het iets later weer alle drie niet te doen. Het ineens wel of niet werken lijkt willekeurig en lijkt niet te maken te hebben met het opstarten van een bepaald programma.
Het volgende heb ik inmiddels allemaal gedaan en heeft niet geholpen:
- taal/indeling van toetsenbord wijzigen
- toetsenbord bij apparaatbeheer verwijderen en opnieuw opstarten
- stuurprogramma van toetsenbord bijwerken
- extern toetsenbord aansluiten > deze werkt gewoon zonder problemen
- windows in zijn geheel opnieuw installeren (waarbij alle programma's en bestanden verwijderd werden)
- accu loskoppelen en weer aankoppelen

Zelfs bij Windows in veilige modus opstarten (zonder netwerkmogelijkheden), doet het probleem zich voor.

Nog wat extra informatie over mijn laptop: het is een Lenovo Yoga 510 - 14ISK en is circa 3 jaar oud.

Wie heeft enig idee waarin het probleem zou kunnen zitten? Ik zou het heel erg waarderen als iemand mij van advies zou kunnen voorzien! :)
 
Ik denk in het toetsenbord :p
Blijft er een CTRL of ALT toets hangen misschien?

Haha :cool:
Nee, er blijft niks hangen, de toetsen voelen normaal aan en er is ook nooit iets op het toetsenbord gelekt. Ik betwijfel of het zoiets is als een toets die blijft hangen, want het probleem doet zich soms wel en soms niet voor... Vaak na opstarten werken de toetsen eerst een tijdje niet, om het na enige tijd ineens wel te doen.
 
Hallo

Keyboard connector eens in/uitpluggen ???

Kan een slecht kontakt zijn ... (vervuilde connector of borging iets losgekomen)

Keyboard connector is te zien rechtsboven lenovo tekst op batterij.

https://www.youtube.com/watch?v=Fty-dcqtnTM

Vervangen is "iets" moeilijker.

Peter
 
Hallo

Keyboard connector eens in/uitpluggen ???

Kan een slecht kontakt zijn ... (vervuilde connector of borging iets losgekomen)

Keyboard connector is te zien rechtsboven lenovo tekst op batterij.

https://www.youtube.com/watch?v=Fty-dcqtnTM

Vervangen is "iets" moeilijker.

Peter

Dat ga ik graag proberen. Ik ben hier alleen niet zo in thuis, dus neem me niet kwalijk als ik iets doms vraag :p
Ik heb de laptop van de week open gehad om de accu los te koppelen, kun je me aangeven wat de connector van het toetsenbord is op de foto? Is dat bij de rode pijl? Alvast bedankt!

Lenovo.JPG
 
De grote connector er links naast is ook een deel van het toetsenbord. Beiden losmaken. Met een wattenstaafje gedrenkt in spiritus of nog beter alcohol, schoonmaken. Drogen laten en weer aansluiten en proberen. Lintjes moeten soepel in de connector schuiven die je daarna moet dicht klappen of schuiven. Dat zorgt er voor dat de kabel beter blijft zitten en contact blijft maken.
Succes er mee.
 
Ok, het is er pas gisteren van gekomen om de laptop weer open te schroeven en ik heb de connectors van het toetsenbord los gehad en schoongemaakt. Na opstarten deden de 3 toetsen het allen, en ook vandaag na opstarten werkten ze weer goed.
Nu deden de toetsen het af en toe wel en af en toe niet, maar meestal meteen na opstarten niet, dus ik heb hele goede hoop dat ze het blijven doen. Erg bedankt voor deze tip!!
 
Ik hoop met je mee. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan