Toner van HP Printer allemaal ineens op

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik heb een pinter van HP type Officejet Pro 9012. Ik dacht het zelf ook al eerder gemerkt te hebben en gisteren bevestigde mijn zoon het ook: bij het vervangen van de zwart-cartridge bleken ook de kleuren allemaal ineens op en moesten vervangen worden.
Dit kan geen toeval zijn! Maar dit kan toch ook niet waar zijn, dat HP de printer zo manipuleert dat alle cartridges altijd gelijktijdig vervangen moeten worden? We gebruiken vrijwel alleen zwart...
Weet iemand hoe dit zit?
Voor de duidelijkheid: ik gebruik alleen echte HP-cartridges.
 
Dat lijk mij ook zonderling. En onlogisch. Tenzij je standaard in kleur print, en dat de printer alle kleuren gebruikt om zwart te maken. Maar dan nog: de zwarte patroon bevat twee keer zoveel inkt als de kleuren. Niet logisch dus. Ik zou de zwarte patroon vervangen, en ook alle kleurpatronen er uit halen, maar die dan weer terugzetten. Kijken wat-i.e. dan zegt.
 
Jij schetst hier een complottheorie.
Maar dit kan toch niet waar zijn...
HP schrijft:
Reset the product
  • With the printer turned on, disconnect the power cord from the rear of the printer.
  • Unplug the power cord from the wall outlet.
  • Wait at least 60 seconds.
  • Plug the power cord back into the wall outlet.
  • Reconnect the power cord to the printer.
  • Turn the printer on. HP recommends plugging the printer directly into a wall outlet.
Also, try connecting the Printer to a different wall outlet directly.
Also, try a firmware update: https://support.hp.com/in-en/document/c02919168
 
Ik ken bovenstaande riedel van HP Senso en heb die nu ook tweemaal uitgevoerd. Zonder resultaat; updates waren ook niet nodig. Daarnaast weet ik ook al lang dat het verdienmodel van HP toner is en zeker niet de printers zijn. Ze zijn er volgens mij ook al eens over op hun vingers getikt omdat het er naar uit zag dat zij toner/cartridges van derden dreigden te weigeren.
Kortom, ik heb alle nieuwe cartridges opnieuw moeten insteken om hem aan de praat te krijgen. Als zwart de volgende keer weer op is (de kleur die we voor het overgrote deel gebruiken), dan maak ik eerst een foto van de tonerniveaus van de andere kleuren om goed te kunnen reproduceren wat er gebeurt.
Volgens mij heeft dit niks met complottheorieën te maken. Ik moet daar ook helemaal niets van hebben, want meestal getuigt dat van domheid. Maar dat sommige bedrijven wel erg inhalig zijn is bekend (denk aan Microsoft en Apple met hen akkefietjes bij de EU). Beetje opletten kan zeker geen kwaad.
 
De printer fabrikant zit er in ieder geval niet mee. Nét hebben ze de klant nog een goedkope printer verkocht en dan moet het verdienen aan inkt al beginnen. Het is bekend dat inkt-jet printers te kust en te keur automatisch de koppen reinigen, door er gigantisch veel inkt doorheen te spuiten. Dan verdwijnt aangekoekte inkt en lucht in de toevoer. Ook wordt het vacuum in de inktpatronen er mee herstelt. Sommige printers doen dat reinigen van de koppen met regelmaat en andere wanneer ze slechte afdrukkwaliteit herkennen. Misschien heeft u een printer waar je dat reinigen niet hebt kunnen uitschakelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan