topsearch driver voor draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnbee

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Berichten
8
Voor ons project waarbij we ouderen vertrouwd maken met de computer hebben wij een aantal Topsearch draadloze netwerkkaarten gekregen. Ik kan de hierbij behorende drivers met geen mogelijkheid vinden. Alle websites die claimen deze driver te hebben zijn fake en willen allerlei soorten progs met trojans laten installeren. Wie kan de topsearch 94V-0 driver voor ons beschikbaar maken?
 
Die aanduiding is te algemeen.

Zoek eens op wat het (achter de schermen) is (of zet de Hardware ID hier even neer).
Bijna alle wifi apparaten komen (eigenlijk) bij RalinkTech, Intel, Broadcom, Realtek of Atheros vandaan, krijgen alleen een ander merkje opgeplakt. :D

Gebruik deze instructie.

Tijs.
 
Of gewoon op de kaart zelf kijken.
Vaak staat er op de chip gewoon naam en type op.
 
Meest uitgebreide, mogelijk correcte, informatie vond ik hier

Oftewel (als de informatie klopt), dat het een RalinkTech RT2561 betreft, waar de derde driver van boven in de tabel bij hoort ("PCI/mPCI/CB (RT256x/RT266x)") op deze webpagina met Windows drivers van de chip-fabrikant.

Die topsearch wifi adapter waar je het over had zou dan een PCI insteekkaart moeten zijn (je schrijft niet of of het een USB of PCI apparaat is...), onderschreven door het MSI PC54G3 apparaat dat op dezelfde link wordt genoemd (link) dat zelf ook een PCI insteekkaart is.
Ik zie in eerste instantie geen reden om de MSI drivers te gebruiken: De drivers van RalinkTech zijn (in mijn ervaring tot nu toe) uitstekend én (in dit geval) recenter dan die op de MSI website en bovendien WHQL gecertificeerd. Dus probeer de driver van RalinkTech die ik hierboven, in de tweede alinea, aangegeven heb.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
allen hartelijk dank inderdaad ging Ralink verborgen achter de naam topsearch. De driver is inmiddels geïnstalleerd en werkt perfect Dank dank
 
Graag gedaan, en fijn dat het werkt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan