• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totalen voor meerdere criteria niet op 1 regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JefCH

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
18
Hallo,

Ik heb een vraag.
Ik heb 2 tabbladen, de eerste bestaat uit een locatie: 815 met 2 producten in meerdere maanden. nu wil ik in Tabblad 2, de totalen hebben als de de locatie gelijk is, maar ook de maand (dus een optelling van die 2 producten)

ik kan wel zeggen D9+D10.. maar dit kan veranderen, met een nieuw product, of nieuwe maanden etc.

Zie bestand

Alvast bedankt!

Jeffrey
 

Bijlagen

  • totalenhelp.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 23
Met somproduct lukt zoiets vaak.
 

Bijlagen

  • Totalen.xls
    26 KB · Weergaven: 22
Goedemorgen Wher,

Many thanks... dit ziet er inderdaad uit zoals ik het wil. nu heb ik wel een vraag, hoe werkt de formule?:
=SUMPRODUCT(($B$1:$B$9=H1)*($D$1:$D$9)+($B$1:$B$9=H1)*($D$2:$D$10))

Ik moet dus altijd wel die D2:D10 erin zetten?

Kun je zoiets ook doen voor meerdere locatie nummers? want het grootste probleem komt nu..

Die 815 is de locatie.. als ik hieronder dus ook een locatie met 250 krijg.. met dezelfde maanden, moet ik dan de formule precies maken voor elke locatie? of kan de som product verlengt worden?
 

Bijlagen

  • totalenhelp.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 21
In dat geval zou ik je aanraden de layout van je data iets aan te passen, zoals in de bijlage. Dat maakt de Somproduct formule eenvoudiger, en je kan hem gewoon naar beneden slepen.
 

Bijlagen

  • Totalenhelp.xls
    25 KB · Weergaven: 18
Maar dan krijg je dus overal dat die 815 en 250 te zien, en dat vind ik dus juist net niet overzichtelijk, omdat ik het echt per blok wil laten zien.

Denk dat ik het dan maar per blok (locatie) de formule ga invullen.

Alleen snap ik de som.product formule niet helemaal die je als eerste had gestuurd. Moet je perse om het tweede getal er ook bij op te tellen, de array vanaf D2 laten lopen ipv D1?

Bedankt.
 
Voor de eerste formule moet je inderdaad één array van rij 1 tot 9 laten lopen, en de tweede van rij 2 tot rij 10. Hiermee verkrijg je het "offset" effect om zowel de RME als de FAME waarden te tellen.
 
Ok top! dan ga voor de eerste oplossing en dank ik u voor deze formule!

ik zet hem op opgelost!

Jeffrey
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan