Totals in query per Id

Status
Niet open voor verdere reacties.

LodewijkG

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Berichten
98
Beste Forumleden,

Ik probeer een totaal waarde te krijgen in mijn query d.m.v. de "Totalen" functie onder de "Ontwerp tab in het lint".

Daarbij geef ik aan in het "Totaal" lint onder het query ontwerp
1. "Group by, kolom: OrderId"
2. "Som, kolom: Berekend veld: CumSales[Quantity]*[SalesPrice]"

Er zitten nog een aantal velden tussen maar daar hoef ik niet op te filteren dus heb ik "Group by" weg gelaten. Nu krijg ik, wat ik ook aanpas, de melding: "De query bevat geen opgegeven expressie": (betrefd een steeds wisselend veld)

Kan ik in een query die eigenlijk gericht is op product niveau zelf, ook een total voor een order niveau kwijt?

Enfin:
Kan ik dit uberhaupt wel in dezelfde query kwijt of zou ik hier een totals query voor moeten aanmaken?

Many t
 
Ik snap dit niet helemaal:
Er zitten nog een aantal velden tussen maar daar hoef ik niet op te filteren dus heb ik "Group by" weg gelaten. Nu krijg ik, wat ik ook aanpas, de melding: "De query bevat geen opgegeven expressie": (betrefd een steeds wisselend veld)
Ik krijg een andere melding, maar ik vermoed dat het dezelfde is die je verkeerd hebt opgeschreven. Want de essentie is wel gelijk. En logisch: in een Totalenquery mag je de regel Totaal: niet leegmaken/leeglaten. Daar moet dus een functie staan, dus op zijn minst moet je Group By laten staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan