TP-LINK WA801ND achter CISCO EPC3925

Status
Niet open voor verdere reacties.

Networker007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 nov 2015
Berichten
3
Goedemiddag,

wordt een lang verhaal ben ik bang, maar ik ga het toch proberen. Ik probeer bij iemand een AP (TP-LINK WA801ND) te plaatsen die aangesloten moet zijn op de CISCO EPC3925. Deze modem/router is, vanzelfsprekend geplaatst in de meterkast en daardoor is het WIFI signaal niet overal even sterk. Op de eerste etage is er b.v. geen bereik. Dit wil ik oplossen door een AP te plaatsen die aangesloten wordt op de modem. Helaas is het niet mogelijk een kabel te trekken naar boven, waar ik deze AP wil plaatsen. Daarom heb ik een tweetal home-plugs (Hercules ePlugs 200). Een in de meterkast aangesloten op de modem/router en een boven in een stopcontact gestopt. UTP Kabel uit deze homeplug aangesloten op de AP. Helaas krijg ik geen verbinding met dit AP.

Ik heb het daarom thuis ook maar eens geprobeerd. Enige verschil ik dat ik een Fritzbox heb. Ik zag in de fritzbox dat er een ranges is buiten de DHCP die ik kan gebruiken om een IP-nummer aan het AC toe te kennen. Dat heb ik dan ook gedaan (192.168.178.2 voor de AP). Standaard heeft het AP een IP van 192.168.0.254. Maar goed dit werk allemaal (inclusief gebruik van diezelfde homeplugs).

Daarom is mijn gedacht, dan zal ik ook in het modem van UPC een moeten kijken welk nummer ik statisch uit kan delen aan het AP en deze AP dus opnieuw instellen met het nieuwe IP wat in de reeks zit van de nummers die door de DHCP van deze CISCO modem worden uitgedeeld.

Klopt dit, of zie ik iets over het hoofd? Als ik de AP met de standaard instellingen aansluit op de homeplug, dan werkt het i.i.g. niet. Hoop dat jullie iets begrijpen van dit verhaal.:D

(aanvullende infomratie, hiervoor had ik een extra router met beide homeplugs aangesloten op dezelfde manier, wel de DHCP van deze router uitgezet en dat heeft wel geteld 1,5 dag goed gewerkt, daarna was het niet meer mogelijk contact met de router te krijgen, alles dus maar afgekoppeld en nu de buurt aan het AP).
 
De 3925 werkt (niet helemaal zeker) met 192.168.1.xx range, dus standaard zit je AP in de verkeerde range.
maar je kunt in principe inloggen in de admin module van de 3925 en dan de IP range wijzigen en ook instellen vanaf welk nummer de DHCP moet gaan werken (of zelfs helemaal uitzetten)
 
Hi Buick, dan denk ik dat het i.d.d. het eenvoudigste is om het IP-nummer van de AP aan te passen zodat deze in de range van de router valt. Ik zal eens kijken of ik dat kan vinden bij de instellingen.
 
Ik heb het IP nummer van de AP hard ingegeven. DHCP staat (standaard) uit op de AP. In de modem router, het betreffende IP-nummer static gemaakt. Werkt nog steeds goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan