Traag internet op mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
340
Ik heb een mac met OS Catalana 10.15.7.
Prosessor 2.7 GH quat core i5.
De Mac is al wat ouder en dit is het hoogste dat ik kan gaan.
Alle programma's werken perfect.
Ik draai Paralells met xp daar op en ook dat werkt heel snel.
Voor internet gebruik ik Chrome en dat is zo traag, dan spreek ik soms van minuten.
Een heel enkele keer werkt het normaal.
Nu heb ik een nieuwe iPad gekocht en daar op werkt internet, ook via Chrome normaal.
Wat kan zo iets veroorzaken?
 
Waarom zo gehecht aan Chrome, zou ook Firefox eens proberen, die wordt -dacht ik- nog steeds ondersteund op oudere Macs.
 
Een heel enkele keer werkt het normaal.
Zou eens kijken wat er dan openstaat als het weer traag is, maak je gebruik van een cloud dinst en die is dan het syncen?
 
Nog vergeten, heb een test gedaan.
ping 14 ms download 34.0 Mbps
jitter 69 ms upload 9.1 Mbps.
Lijkt dit normaal.
 
Je internet is idd traag. De normale afgegeven snelheid per soort verbinding is:

VerbindingMinimale snelheidMaximale snelheidUploadsnelheid
ADSL30 Mbit200 MbitLager
Kabel50 Mbit1000 MbitLager
Glasvezel50 Mbit1000 MbitGelijk
 
Laatst bewerkt:
Tsja, wat is traag, reageert je Mac overal traag op, dan zou ik eens kijken of je hdd niet vol zit ..
Ben je bedraad aan het internetten of doe je dat via wifi, of zelfs je telefoon (hotspot)
Wat is het abonnement wat je afneemt ?
 
Voor de rest doet de Mac het goed, gewone snelheid.
De verbinding is met wifi, maar heb ook een paar dagen met kabel geprobeerd en dat is het zelfde.
Aansluiting is ADSL.
Ik ben wel het laatste huis op de lijn.
Bij proximus heb je maar 1 soort abonnement.
HD is maar half vol.
 
De snelheden waarmee Proximus adverteert zijn snelheden tot 100 Mbps en tot 30Mbps, het zijn dus geen gegarandeerde snelheden zoals bij een glasvezel verbinding ..
Waarschijnlijk zit je te ver van de centrale af en dat daardoor de internetsnelheid drastisch afneemt .
Maar met een recent aangeschafte Ipad heb je het niet zeg je, misschien is de tip (van krullenbol) om Firefox te proberen nog zo gek niet !

Succes !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan