Tussen 2 postcodes afstand berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anietje62

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2006
Berichten
38
In een Access 2013 DB heb ik een formulier met daarop (o.a.) de velden vertrekpostcode, aankomstpostcode en afstand.
Op dit moment kopieer ik het gegevensblad en plak ik het in een Excelwerkblad. Mbv van de code van Alphamax uit deze draad http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/859905-Afstand-tussen-Postcodes-Snelste-Kortste berekent het Excelblad zo goed als vlekkeloos de afstanden (met dank aan Alphamax). Ook de uitstapjes naar belgie en duitsland gaan naadloos, doordat achter de desbetreffende postcode uit het buitenland in de Access DB automatisch het land wordt ingevuld.
Ik heb nu op verschillende manieren geprobeerd om de VBA-code in Access te gebruiken om het veld afstand te vullen, zodat ik van het knip en plakwerk af ben, maar helaas heb ik het niet werkend gekregen. Ook heb ik geprobeerd het excel bestand te koppelen, maar dan kreeg ik problemen met het bereken van de afstand op het excelblad.
Heeft iemand een idee hoe ik de betreffende VBAcode kan omvormen naar Access.
 
Google verandert z'n spulletjes nog wel eens, dus ik had een niet goed werkende variant, maar ik heb 'm aangepast en hij doet het (voorlopig) weer. Kijk maar of je er wat aan hebt.
 

Bijlagen

  • Afstand berekenen.rar
    16,7 KB · Weergaven: 231
Ik zie dat ik de verkeerde db heb gepost (zie tekst in #2 :) ); zal vanavond de juiste versie uploaden!
 
#Octafish voorbeeld db

Hallo Octafish,
je zou een nieuwe DB downloaden (zie vorige bericht).
Heb je er misschien in de komende dagen tijd voor?

Of heeft iemand anders een oplossing?

mvg Anita
 
Heb je helemaal gelijk in... straal vergeten vrees ik :eek:. Doorgaans is geduld een schoon en begerenswaardig bezit, maar in dit geval een smerig monster dat je geniepig in de rug steekt :).. Ik zal hem vanavond uploaden! En je mag best wat eerder aan de bel trekken als het draadje te lang stil blijft :)
 
Met een klein voorbeeldbestandje wordt je sneller en beter geholpen.
 
Enniewee, hier de juiste versie :).
 

Bijlagen

  • AfstandBerekenen.rar
    86,9 KB · Weergaven: 284
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan