• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee kolommen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Berichten
134
Goedemorgen,

ik heb net uit onze verkoopdatabase twee zaken naar excel gekopieerd. Ik heb op de eerste tab van het sheet een lijst met alle orderregels van de afgelopen vijf jaar (met artikelcodes, prijzen, klanten, aantallen, etc). Op de tweede tab heb ik die zelfde lijst, maar dan met offerteregels. Ik zou graag het volgende willen weten:
Welke artikelen komen wel voor in de lijst met offerteregels, maar niet in de lijst met orderregels? Die hoef ik niet meer aan te bieden (tenzij het een nieuw artikel is, een beetje menselijke input blijft nodig).
Welke klanten komen wel voor in de lijst met offerteregels, maar niet in de lijst met orderregels? Daar hoef ik geen aanbiedingen meer voor te maken (tenzij het een nieuwe klant is, een beetje menselijke input blijft nodig).

Kan Excel voor mij zoeken welke celinhoud niet in 'Orderregels!E:E' maar wel in 'Offerteregels!E:E' voorkomt? Ik ben aan het stoeien met verticaal zoeken of zo, maar daar vind ik niet wat ik nodig heb.

Alvast bedankt,

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Omdat je geen voorbeeld bestandje hebt geplaatst zelf maar iets kleins gemaakt.
 

Bijlagen

  • aanwezig afwezig.xlsm
    9 KB · Weergaven: 18
Hugo,

Misschien moet je even in de juiste topic reageren.:d
 
Dank jullie wel. Ik heb popipipo's oplossing toegepast en het werkt, bedankt!

Hugo

P.S. ik zal volgende keer braaf een voorbeeldfile maken en uploaden. Was ik me even niet van bewust.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan