Twee vraagjes over TV en Humax HDD recorder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johil

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2012
Berichten
41
Beste mensen,
Probleem is dat TV geen interactieve TV weergeeft.
Systeem: Zyxel ADSL modem. Van hieruit een Cat 6 naar switch. Van switch Cat 5 naar TV, naar Humax 5100c, naar PC en naar Printer. Zyxel staat op auto DHCP. TV is een nieuwe Loewe Opta met ingebouwde kaartmodule. De Ziggokaart zit hierin.
2 Vraagjes:
Is het correct dat zowel TV als Humax een eigen ethernetkabel hebben?
Is het correct dat de Ziggokaart in de TV zit?
Met vriendelijke dank voor elke reactie.
Joop
 
Beste mensen,
Probleem is dat TV geen interactieve TV weergeeft.
Systeem: Zyxel ADSL modem. Van hieruit een Cat 6 naar switch. Van switch Cat 5 naar TV, naar Humax 5100c, naar PC en naar Printer. Zyxel staat op auto DHCP. TV is een nieuwe Loewe Opta met ingebouwde kaartmodule. De Ziggokaart zit hierin.
2 Vraagjes:
Is het correct dat zowel TV als Humax een eigen ethernetkabel hebben?

Ik zal het ook zo doen.

Is het correct dat de Ziggokaart in de TV zit?
Met vriendelijke dank voor elke reactie.
Joop

Steekt de Ziggo kaart in de TV kan je televisie kijken, maar niet opnemen. Steek je de kaart in de HDD recorder, kan je wel opnemen, en vermoedelijk televisie kijken via de HDD recorder. Dus probeer een keer met de Ziggo kaart in de HDD recorder.

Maar je had geen vraag over televisie kijken. Hoe je interactive TV werkt weet ik niet, dat heb je niet verteld.
 
Beste Lutz
Uiteraard zal ik het omsteken van de kaart uitproberen en het resultaat berichten.
In het modem worden drie apparaten weergegeven, de TV, de PC en de Printer. Ieder met een ander IP adres. De Humax wordt niet gevonden.
Ligt dit misschien eraan omdat TV en Humax allebei met een ethernetkabel aan de Zyxel zijn gekoppeld? Zou het kunnen dat interactieve TV alleen via de Humax werkt en omdat beiden zijn gekoppeld dit de storing veroorzaakt?
Een storing omschrijven is moeilijk.
Groeten
Joop
 
Indien een toestel niet wordt gevonden moet je de oorzaak ervaan vinden. Controleer eens of bij televisie en bij Humax DHCP aan staan. Moderne hdd recorders kunnen ook het netwerk testen (mijn satellietontvangers toen dat). Test ook nog het kabel tussen switch en tv en switch en Humax door het tijdelijk met de pc te verbinden. Kan je dan nog internetten? In de computer kan je ook nog de snelheid inknijpen tot 10Mbps. Doe dat ook in de test. Je kan ook, mocht je het hebben, een kabeltester gebruiken.
 
Hallo Lutz,
Telfort heeft op afstand het modem gecontroleerd.
Zij signaleerden toch enige onregelmatigheden.
Modem is blijkbaar 9 a 10 jaar oud en heeft bepaalde mogelijkheden niet.
Ze sturen een nieuw modem op. Hoogstwaarschijnlijk is het probleem dan over.
Is het correct dat ik dit item afsluit of pas nadat het probleem echt is opgelost?
M.vr.gr.
Joop
 
Ik zou wachten wat in de volgende 14 dagen gebeurt.
 
Beste

Helaas heeft Telfort het beloofde nieuwe modem nog niet geleverd.
Ik heb dus het probleem nog niet kunnen oplossen.
Nog even geduld aub.
Groet
Joop
 
Beste
Nieuw modem geïnstalleerd. Alles werkt prima behalve interactieve TV. Maar ik ben een stapje verder. Er wordt een Ziggo Error 2020 aangegeven. Dat betekent dat het aangeboden signaal niet correct is. Aangezien in de woning alles is aangelegd met goede kabels en doorgemeten vermoed ik dat het Ziggo signaal van buiten de dader is. Googlen levert meer dergelijke problemen op. Ik ga met Ziggo bellen. Tot dusver.
Groet
Joop
 
Beste
Ziggo monteur is ter plaatse geweest en heeft alles doorgemeten. Er bleek een verkeerd type inbouwdoos van de kabel tv te zijn gebruikt. Nadat deze was vervangen werkte alles naar behoren.
Conclusie: Ondanks dat er dure kabels en dozen waren gebruikt blijken deze toch niet allemaal geschikt te zijn. Controleer dus bij nieuwbouw of renovatie of de producten "Ziggo" gekeurd zijn.
Bij deze wordt dit item afgesloten met dank voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan