uitrolscherm met vervolg

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjobbels

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Berichten
145
In mijn database heb ik een verdeling gemaakt in Branches, via een uitrolscherm kun je kiezen uit 7 branches. Aangezien deze verdeling niet 100% naar behoren werkt wil ik een subbranche verdeling (via uitrolscherm) toevoegen.

Branches:
-Financiele Dienstverlening
-Overheid
-Hospitality
-Logistiek
-etc. etc.

Subbranches:

-Financiele Dienstverlening --> Bankwezen, Verzekeringswezen, Pensioenfonds, etc.
-Logistiek --> 3pl, Transport, Retail, Post/Pakket

Is het mogelijk als ik voor bijvoorbeeld bij branche voor Logistiek kies, dat dan in de uitrolscherm bij Subbranches alleen de keuzemogelijkheden voor Logistiek (3pl, Transport, Retail, Post/Pakket) naar voren komen?

Alvast bedankt!
 
Als je zoekt op 'uitrolscherm' in het forum zul je denk ik ook niet zoveel vinden ;) Kan deze worden afgesloten...
 
Sorry dat ik deze weer op onopgelost heb gezet. In het formulier werkt het prima, maar als ik in de tabel van de database kijk verandert hij de branche benamingen in getallen (i.p.v.) de tekst. Kan ik dit veranderen? Aangezien deze gegevens ook in andere formulieren gebruikt worden, is het lastig als hier getallen komen te staan.

thanks
 
Laatst bewerkt:
Doe jezelf een lol, en laat het zoals het is, want dat is exact de bedoeling! Als je in een tabel een koppeling hebt met een andere tabel, zoals jij nu met de categorieën, wil je in je tabel het ID-veld opslaan. En dat is in jouw geval dus een getal. Als je de gegevens elders nodig hebt, hoef je alleen maar de tabel met categorieën toe te voegen aan de bron van dat formulier, en je hebt de omschrijvingen er weer bij. Wat jij wilt doen, is zondigen tegen een goed database ontwerp. En daar schrijf ik de cursus uiteraard niet voor ;)
 
Ik ben het eens met je gedachtengang. Maar aangezien ik ook een aantal zoekformulieren (met gegevensbladweergave) heb gemaakt is het niet handig als hier getallen in terug komen in plaats van de subbranche naam. Ik heb nu een andere oplossing gevonden. Dus het komt uiteindelijk helemaal goed.

Thanks voor je feedback!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan